“BUGETUL” SOCIAL AL BOR – ADEVARATA TINTA A SISTEMULUI DE PROPAGANDA

patriarh-finantare-bor

Metoda masonică de distrugere a unei instituţii în 2 paşi:

1. Infiltrează instituţia/organizaţia cu agenţi acoperiţi, care o corup, o dezorganizează, o compromit şi fac tot felul de acte scandaloase în ochii opiniei publice.
2. Întreţin o campanie continuă de propagandă în mass-media, în care arată cât de coruptă, cât de imorală, cât de infractoare şi inutilă este acea instituţie/organizaţie.

Mă refer la orice instituţie/organizaţie pe care o are în vizor Masoneria. Biserica este în vizorul Masoneriei, deci se încadrează la ce am spus aici.

De la Dan Tănăsescu

Aplicand principiul bate fierul cat e cald, sistemul de propaganda al puterii reale a creat o campanie mediatica si din razgandirea guvernului Ciolos pe tema finantarii lacasurilor de cult. Nici macar nu a apucat sa se stinga precedenta campanie, starnita de “victoria” bugetara a sloganului “taiem finantarea Bisericii”. De fapt, in ultima vreme, incepand cu turul al doilea al ultimelor alegeri prezidentiale (caci de acolo incepe mai fatis) si, virulent, odata cu tragedia de la Colectiv, se observa ca BOR este o tinta facila indiferent de tema, pozitia, faptele si evolutiile inregistrate in realitate.

Acest lucru inseamna ca Biserica a fost inghesuita, simbolic, intr-un colt, si tinuta intr-o repriza neintrerupta de pumni in cap. Reactia sa este sporadica si pare ca se bazeaza mai degraba pe capacitatea de a incasa in a rezista, decat pe cea de a raspunde (nu neaparat prin “comunicare publica”, ci ca reactie a unui organism social in fata unei agresiuni).

De pilda, acum, pe tema finantarii lacasurilor de cult, agentii de influenta ai sistemului de propaganda s-au activat in forta. Se taie bugetul pentru lacasuri de cult? Tavalim tema, pe ton isteric, mobilizant, obsesiv-compulsiv. Se razgandeste premierul tehnocrat si promite sa aiba o pozitie flexibila? Se reia campania cu forta reinnoita, ceea ce te face sa crezi ca mai bine era sa nu existe nicio comunicare pe tema.

Acelasi principiu il vedem la lucru de la campania prezidentiala incoace. Il sustine, mai mult sau mai putin tacit, Patriarhia pe candidatul PSD? Tavalim BOR-ul prin presa de partid si servicii. Se repliaza Patriarhul aducandu-si aminte de regele german? Il tavalim pentru ca e oportunist, ii cerem demisia. Se intampla tragedia de la Colectiv? Tavalim BOR ca nu a mers Patriarhul la fata locului. Se duce? Il tavalim pentru ca spune lucruri care nu plac auzului propagandistilor. Ceva de bine se spune, pe un ton moderat, despre Patriarh, doar cand cedeaza si isi cere, spasit, iertare.

Cristian Tudor Popescu, Moise Guran, Vlad Petreanu si altii mai neinsemnati, agenti neobositi de veghe civica in spatiul online, dar si talk-show-isti de toata mana, utilizatori de Facebook de toate orientarile, pana si politicieni expirati ca Traian Basescu, si multi, multi altii, de nu iti ajunge ziua sa le tii contul, au comentat la foc automat pe tema imoralitatii financiare a BOR. Adevarul.ro, (ne)oficiosul SRI, titreaza nici mai mult, nici mai putin, ca “Patriarhul s-a suparat ca vacarul pe sat” (vezi captura).

Nimeni nu se infraneaza de la cuvinte tari, contondente, de la o violenta verbala care sa inlocuiasca, pe plan metaforic, pietrele si scuipatii pe care poporeanul incitat la glanda resentimentara le-ar arunca dupa prelatii care coboara din limuzine (vezi scandalul masinii de lux a IPS Laurentiu Streza) si sfideaza prin opulenta vestimentara (vezi scandalul mantiei arhieresti a lui IPS Teodosie). 

Nu conteaza ca, in ceea ce priveste subiectul bugetului alocat finantarii bisericilor, suma este absolut nesemnificativa prin raportare la buget (e cu 0,0…). “Bugetul” simbolic detinut de Biserica in societate e urias – de aceea, el trebuie distrus. De fapt, acesta este adevarata tinta a sistemului de propaganda: capitalul social pe care inca il mai are BOR in societate. 

Sigur ca, asa cum am aratat si noi, au aratat si altii, unul din obiectivele imediate ale acestei diversiuni sistematice este de a abate atentia de la problemele structurale ale Romaniei: saracia cauzata de regimul neocolonialist de exploatare in care ne aflam, transformarea “politieneasca” a vietii sociale, moartea cu zile a democratiei.  

Un obiectiv pe termen lung consta insa in anihilarea acestei resurse sociale care este BOR. Ganditi-va un moment: ce institutie sociala are capacitatea de a strange, saptamanal, in “ograda” sa, in toata tara, sute de oameni in mii de locatii diferite? Ce institutie sociala dispune de o retea sociala atat de vasta, complexa, necentralizata, dar, totodata, coordonata, asa cum este reteaua parohiilor si a manastirilor? Niciun ONG, oricat de mult ar fi fost finantat de Soros, nu a fost capabil sa creeze asemenea retele si sa aiba asemenea capital social. “Societatea in civil” este puternica pentru ca a cucerit locurile strategice din infrastructura statului si complexului de putere romanesc, nu pentru ca ar fi reusit sa genereze in mod real, de jos in sus, o transformare si mobilizare a societatii romanesti.

Acestea este, de fapt, adevarata avere a Bisericii la care jinduiesc the masters of puppets (sic) ai sistemului de propaganda. Pe aceasta vor sa o anihileze. Desigur, exista o miza reala si in taierea finantarii BOR, pentru ca saracirea acesteia va avea impact si asupra capacitatilor sale institutionale. Insa obiectivul real este mai degraba de ordin simbolic, social, decat propriu-zis financiar.

Mijlocul folosit pentru atingerea scopului este incitarea la ura, pentru a cita din Codul Penal. Explicatia pentru exagerarea irationala a mizei bugetelor alocate BOR, care, cum spuneam, sunt INSIGNIFIANTE la modul concret, prin raportare la celelalte cheltuieli bugetare, este o incercare premeditata, deliberata, sistematica, de a incita si directiona cantitatea de frustrare sociala si resentiment uriase in corpul social, cauzate de problemele structurale mari ale Romaniei, impotriva Bisericii. De aceea, masinile de lux, mantiile largi arhieresti, raspunsurile in doi peri sunt mana cereasca pentru propagandistii antiortodocsi. Ei au nevoie de imagini simple, de impact, nu de realitati concrete, de subiecte solide. Pentru clasa de mijloc corporatista coplesita de facturi, pentru poporeanul care injura printre dinti cand e stropit de limuzine, BOR devine tapul ispasitor ideal.

Sistemul de propaganda nu a evoluat, in acesti 25 de ani, prea mult in ceea ce priveste principiile sale de baza. Incitarea si manipularea urii, acestui afect devastator care, odata captat si directionat impotriva falsilor dusmani publici, se constituie intr-o redutabila arma de distrugere creativa, stigmatizand categorii sociale, atitudini, mentalitati, institutii etc., pentru a lasa terenul liber cresterii altora noi, pentru o noua lume si o noua ordine sociala, este o practica pe care securitatea ceausista, precum si cea postcomunista a anilor ’90 au practicat-o cu real si mare succes. 

Aduceti-va aminte ce editoriale scriau veghetorii constiintei nationale facebook-iste de astazi. Ce scria CTP despre Piata Universitatii. Ce titra Adevarul despre Regele Mihai si cum il injura (comparati cu titlul vulgar dedicat Patriarhului). Ce ura era starnita in poporul consumator de ziare si TVR impotriva a ceea ce, pe atunci, era ostracizat de puterea reala.

In anii ’90, o formatie rock, a tinerilor anticomunisti, probabil, protestatari fata de ordinea iliesciana a Romaniei post ’89, intitulata, foarte nimerit, “Ura de dupa usa”, se intreba, in primul rau album, ”De ce atata ura?” Coperta albumului surprindea perfect realitatea anilor 90: o figura demonizata citind pe buda organul de propaganda Adevarul (atunci ca si acum), cu ochii aprinsi de ura. Ca un fel de profetie neintentionata, insa, personajul ales pentru a ilustra victima propagandei nu era din popor, ci era chiar un rocker.

Intre timp, intr-adevar, implinind profetia, din nefericire, tinerii anilor 90 s-au consumat, s-au transformat in ”clasa de mijloc” si au devenit noua masa de manevra, noua ”masa critica”, inlocuind minerii, muncitorii, muncitoarele de la APACA, gospodinele, de care puterea reala are nevoie pentru a-si prezerva pozitiile de forta si pentru a crea noua ordine sociala. Pe atunci, era vorba despre distrugerea ordinii socialiste pentru instaurarea celei capitaliste de rit iliescian (cu oligarhi autohtoni). Acum, este vorba despre distrugerea capitalismului oligarhic romanesc pentru inlocuirea sa cu unul inspirat de fascismul social neoliberal. 

Elementul de continuitate observam ca ramane organul de propaganda si principiul manipularii afectelor primare…

Revenind la prea-oile noastre, aducem cateva precizari de final – nu, nu scuzam in niciun fel masinile de lux, aroganta arhiereasca sau vesmintele inutil de fastuoase (ce au, totusi, simbolistica lor bizantina legitima pana la un punct). Acestea sunt greseli flagrante ale unor oameni care au cam pierdut contactul cu realitatea in care traim. Pacatul grav, aproape de neiertat am spune, al responsabililor BOR (fara sa generalizam, fara sa condamnam), este faptul ca nu isi indeplinesc vocatia si datoria de iconomi ai averii adevarate a Bisericii. Iar averea Bisericii este in oameni, in acest capital social inca disponibil, in reteaua de parohii si de manastiri… 

PS: Unii acoperiti din aripile ceva mai nationale din presa considera ca ar fi un lucru bun sa iasa din dependenta de stat, justificand, astfel, in alt sens, incetarea finantarii Bisericii de catre stat. Sigur ca aceasta dependenta nu este un factor bun pentru Biserica, insa problema trebuie pusa in contextul actual si trebuie sa ne intrebam ce consecinte ar avea, acum, taierea finantarilor cultelor, in ce trend s-ar incadra (sa ne amintim de decizia CCR cu ora de religie), pe cine ar insufleti in propaganda si actiuni anticlericale. 

Cuvantul Ortodox

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s