Cum suntem guvernati prin TEHNICI SECTARE

35

CONTROLUL MINTII IN NOUL TOTALITARISM. Cum suntem guvernati prin TEHNICI SECTARE transformate in METODE DE CONDITIONARE a gandirii si comportamentului. FALSA “TREZIRE”

Controlul mintii, ca parte a controlului social in general, este realizat, in zilele noastre, mai ales prin tehnici inspirate din dinamica sectelor. Unele secte sunt foarte eficiente si pentru operatiuni secrete sau pentru institutiile financiare, daca ne gandim la rolul mormonilor si al scientologilor pentru CIA si FMI.

Aceasta practica de divizare manufacturata a societatii si de control prin folosirea tehnicilor sectelor o vedem la lucru unde diversi lideri “trezesc” de zor oameni doar pentru a le programa gandirea in forme rudimentare si a-i tine departe de sansa trezviei autentice, intru Adevar (despre fenomenul falsei treziri).

Aceasta “trezire” nu doar ca nu are nimic crestin in ea, insa, tocmai pentru ca este comuna cu buna parte din curentele de tip new-age (sa ne gandim la o productie tipica: documentarul Zeitgeist, plin de dezvaluiri si de “adevaruri secrete” care fac teoria conspiratiei inclusiv legat de crestinism) se apropie, daca e vorba de crestini, de o atitudine eretica sau chiar pagana, idolatra.

Astfel e intretinut povestea despre bunavointa SUA, democratie, sacralitatea fortelor pietei si tot restul. Cu controlul majoritatii massmediei detinut de cateva maini. Cercetarile guvernului american in controlarea stiintifica a mintii au inceput cel putin din anii ’60 si au continuat de atunci. Prima abordare, Operatiunea CIA de Control al Mintii, a fost manuita cu duritate, ca in “1984”. Aceasta a implicat droguri psihotropice date oamenilor precum si sugestii post-hipnotice. Cercetarile s-au orientat atunci catre crearea sectelor. Daca oamenii pot fi atrasi in secte de tot felul, dinamica sectelor ar putea servi drept functii de programare.

CIA nu a recunoscut niciodata cercetarile de acest gen, insa experimentele au fost foarte reusite. In acest tip de cercetari, primul pas este identificarea liderului natural al sectei, care ar fi trebuit sa aiba deja succes in atragerea de discipoli. Apoi, sectei i se dadea sprijin de diferite feluri. Agenti sub acoperire erau trimisi pentru a se alatura miscarii, nu doar pentru a o observa si a raporta din interiorul acesteia, ci si pentru a furniza abilitati organizationale. Fondurile erau canalizate spre secta, iar politia locala era avertizata, astfel incat secta putea creste nestingherita.

Astfel, cercetatorii au putut sa studieze cum actioneaza un lider talentat, cum sunt atrasi oamenii intr-o secta, cum este mentinuta loialitatea acestora, cum pot fi impinsi oamenii spre credinte extreme si actiuni extreme. Dupa ce s-a aflat tot ce se putea afla despre secte, liderul acesteia si membrii sai erau ucisi pentru a se ascunde orice fel de dovada ca a avut loc un experiment.

Una din primele folosiri pe scara larga a tehnologiei “sectare” a fost crearea miscarii Jihad de catre CIA. Scopul imediat era destabilizarea regimului sovietic, tarandu-l in mlastina din Afganistan. Operatiunea a fost un succes. De atunci, miscarea sectara a Jihadului – aka Talibanii, Al Qaeda, Armata de Eliberare a kosovo, lISIS, etc.- s-a dovedit un instrument foarte extrem de util pentru destabilizarea regimurilor conform obiectivelor geopolitice ale SUA. Aceaste operatiuni de destabilizare furnizeaza, de asemenea, pretextul interventiei directe a SUA, asa cum am vazut recent in Irak si Libia, asa cum am putea vedea in curand in Siria.

Sectele au, in general, anumite caracteristici. Exista, de obicei, un lider carismatic, capabil sa inspire loialitate membrilor sectei. Intotdeaua exista un sistem definitoriu care diferentiaza membrii sectei de cei din afara, de toti ceilalti, si care furnizeaza un puternic sens al identitatii si al obiectivelor membrilor. Vedem aceasta dinamica multi-sectara la lucru in SUA. Fenomenul Barack Obama este un exemplu excelent al tacticilor sectare puse la lucru. Obama insusi este un lider sectar natural, articulat si carismatic. Succesul acestei operatiuni de control al mintii a fost intr-adevar uimitor. Obama, de fapt, a continuat si a extins tot ceea ce facuse Bush; bazele politicilor nu s-au schimbat deloc. Dar apartenenta la secta a fost atat de puternica incat sustinerea sa a continuat, fiind furnizata de aceiasi oameni care il urau pe Bush din cauza acelor politici.

Un alt exemplu de control al mintii prin metode sectare este furnizat de isteria incalzirii globale. Al Gore a jucat rolul liderului de secta, cel putin provizoriu, atunci cand a prezentat nucleul in criza climatica provocata de CO2 in filmul sau fraudulos dpdv stiintific, dar foarte popular, “Un adevar incomod”. Acest gen de control al mintii este mult mai eficient decat propaganda. Nu doar ca membrii sectei cred in criza climatica, ci cred ca lupta intr-un razboi impotriva unui dusman. Au fost imunizati complet fata de argumentele critice la adresa lor si singura lor preocupare este dusi de bunavoie pe calea societatii micro-administrate schitata de Agenda 21.

Aceasta tactica de control al mintii este foarte eficienta in marginalizarea cercetarii adevarului. Astfel, pentru majoritatea populatiei exista un regim de control al mintii strans si exercitat la doua niveluri. Dinamica “crimaganditului” guverneaza ceea ce spune massmedia. Prin aceste metode de control a fost creata o bula de sapun in care gandirea majoritatii este continuta.

Sistemul de propaganda permite ca adevarul sa fie ascuns unora, prin actul revelarii sale altora. Foarte inteligent. Din ce in ce mai multi oameni se “trezesc” la realitatea evenimentelor de tip “steaguri false”, a minciunilor guvernamentale de rutina, a coruptiei profunde a politicilor si a mediei, precum si cea a bancherilor sociopati care tin fraiele puterii in spatele scenei.

Oricum, internetul nu este ignorat de operatiunile de control al mintii sunt in desfasurare deja – destinate tocmai celor care s-au “trezit”.

Aceasta este o reteta pentru o tehnocratie globala micro-manageriata ce se afla sub controlul unui guvernamant mondial. Atat sistemul social cat si sistenul economic, de fapt, inseamna o lume organizata conform oricaror directive trasate de aflata sub controlul unei elite globale. Cu alte cuvinte,(de bancherii centrali) Noi Ordini Mondiale.

Secta Zeitgeist incepe cu revelatia ca “bancherii rai” conduc lumea, captand energia “trezitilor”, iar apoi intoarce aceasta energie intr-o directie care serveste tocmai scopurilor acelorasi “bancheri rai”. Din nou, trebuie s-o spun foarte clar, foarte inteligent, intr-adevar.

Zeitgeist este doar un exemplu de operatiune de control al mintii menita celor care au atins un grad sau altul de “trezire”. Numeroase miscari au fost create, prin websituri bine facute care spun cate o versiune a adevarului, atragand audienta cu unele probleme specifice, si care conduc acea audienta spre activitati nefolositoare sau contra-productive.

Cum este folosita PROPAGANDA pentru controlarea MAJORITATII

Industria militara americana a fost strans legata de industria mediatica si de producerea stirilor.

– propaganda este propagarea unei anume viziuni asupra lumii.

– din punct de vedere istoric, “tirania majoritatii” a fost invocata de unii din “parintii fondatori” ai SUA (ca James Madison – 1751-1836) pentru a pune bazele unui guvern american federal, central, autoritar si cu puteri extinse, in dauna proiectului confederativ si in care exista o mai mare participare la decizie la nivel local.

– campaniile electorale americane sunt, de fapt, campanii de marketing cu totul similare celor comerciale.

– Edward Bernays (nepot al fondatorului psihanalizei, Sigmund Freud, figura clasica si fondatoare pentru PR si propaganda in SUA) considera propaganda ca un mijloc de inregimentare a opiniei publice (public mind) similar cu modul de inregimentare al oamenilor intr-un batalion militar. Bernays credea, la randu-i, ca oamenii sunt prea prosti pentru a se autoguverna singuri.

Dar marile corporatii au decis altfel: pastrarea ritmului productiei, desi depasea nevoile populatiei, pentru pastrarea profitului, si introducerea noului tip de reclama care a “inventat” consumatorul. Reclama, pana atunci, era centrata pe calitatile obiectului; de atunci, a a legat actul de a cumpara de starea de fericire a consumatorului. Edward Bernays a fost in spatele acestei noi strategii de marketing. El a legat produsul care trebuia vandut de dorintele subconstiente ale potentialilor clienti pentru a nu mai exista limite in calea consumului. Una din “realizarile” lui a fost raspandirea fumatului la femei, fumatul fiind prezentat ca un mijloc de emancipare a acesteia, de a deveni mai libere si mai puternice. Ceea ce a facut capitalismul a fost sa ia reprezentari ale fericirii care tin, in mod real, de socialitate, prietenie, familie, intimitate, si sa le asocieze produselor. De aceea reclama este intotdeauna un amestec intre adevar si fals.

Asa a luat nastere visul american: un simlacru de societate in care diferentele dintre bogati si saraci, APARENT, se estompeaza, in care munca te face bogat “pe merit” si daca te afli cumva in mizerie sau in saracie este pentru ca nu muncesti.

Bernays a inventat profesia de “public relations” în anii ’20 și a fost unul dintre principalii arhitecți ai tehnicilor moderne de publicitate, descriind fiecare truc – de la “cascadorii” de PR, la alăturarea simbolurilor sexuale în reclamele la automobile – în cartea sa Propaganda.

“Manipularea constienta si inteligenta a opiniilor si obiceiurilor organizate ale maselor reprezinta un element important intr-o societate democratica. Cei care manipuleaza acest mecanism nevazut al societatii formeaza un guvern invizibil care constituie adevarata putere conducatoare a tarii noastre” (Edward Bernays, Propaganda 1928).

Cum teoriile lui Freud despre instinctele agresive ale oamenilor, amplificate de fenomenul psihologic al multimilor, au devenit cunoscute in SUA, o serie de ganditori au afirmat ca este nevoie de o noua interpretare a democratiei, conform careia masele – turme dezorientate – trebuie controlate prin tehnici psihologice. Au devenit interesati de mecanismele psihologiei colective, psihologiei maselor, pentru a putea elabora strategii de control social. Astfel a aparut o noua teorie despre cum poate functiona democratia maselor: avand in centrul ei consumatorul, creat prin stimularea dorintelor sale, care, satisfacandu-le prin consum, devine DOCIL.

Avem o marturie tulburatoare, aproape socanta, despre cat de perfectionate au fost metodele psihanalitice folosite de corporatii si guverne pentru a manipula alegerile oamenilor. “Baietii adancurilor“, psihanalisti folositi de corporatii si guverne, au identificat principalele bariere psihologice care trebuie inlaturate pentru impunerea unor modele consumeriste sau cum se pot deturna intr-un sens comercial sau politic personalitatile cele mai “individualiste” si refractare controlului social. Este foarte relevant modul in care corporatiile au reusit sa faca trecerea de la productia in serie la productia pe baza de grupuri-tinta, adaptandu-se noilor personalitati egocentrice. Asa s-a ajuns ca o miscare sociala care pornise de la ideea schimbarii si contestarii consumerismului si autoritarismului corporatist sa se transforme intr-un nou tip de consumator ce “isi cumpara” non-conformismul.

Avem si un exemplu de cum se poate manipula o rasturnare a unui guvern legitim intr-o tara-colonie a corporatiilor americane si cum au fost impusi lideri politici ca Ronald Reagan sau Margaret Tatcher.

Oamenii care ies în stradă sunt scoși doar de servicii sau manipulați de alții.
E clar că oricât veți ieși în stradă, le veți face jocurile. Am mai spus și o să repet de câte ori va fi nevoie. Se vor schimba între ei și noi ne vom lupta în continuare pentru ziua de mâine.

Dupa al doilea razboi mondial, guvernul american, corporatiile si CIA, in colaborare cu Anna Freud (fiica psihanalistului) si Edward Bernays, au elaborat tehnici de control a “mintii”.

Pornindu-se de la ideea ca oamenii sunt dominati de forte irationale, s-a ajuns, prin psihanaliza, la concluzia ca se poate determina un fel de domesticire a maselor prin schimbarea structurii lor launtrice. Accentul era pus pe conformarea la tiparele social acceptate; problemele de adaptare sociala erau puse exclusiv pe seama unor nevroze/anxietati personale ce trebuiau anesteziate si nu pe seama realitatii insasi.

Ernest Dichter, psihanalist vienez la randu-i, infiinteaza in SUA Institutul de Cercetari Motivationale, al carui scop era sa patrunda in “sinele secret” al consumatorului: sa inteleaga motivatiile inconstiente care-i imping pe oameni sa cumpere sau sa fie atrasi de un anume lucru. El a folosit tehnica focus-grupului pentru a intelege de ce un anume produs comercial nu era vandut. Identificand bariera psihologica ce impiedica grupul tinta in a cumpara produsul, a elaborat o strategie publicitara menita inlaturarii acestei bariere. Succesul lui Dichter a creat o intreaga industrie de acest gen, fiind angajati de companii pentru a impulsiona vanzarile produselor.

Dichter considera insa ca metodele sale puteau fi folosite nu doar strict in marketing comercial, ci si in controlul social. El a elaborat “strategia dorintei”, pornind de la ideea ca reclamele si consumul contribuie si la identitatea de sine a oamenilor, ca omul modern isi rezolva frustarile prin consum, auto-gratificatie, ceea ce ar duce la stabilitate politica.

– Elitele politice ale SUA au recurs la Edward Bernays pentru a gestiona starea de spirit a populatiei in contextul razboiului rece. Bernays considera ca sentimentul de frica inspirat de amenintarea razboiului ar trebui incurajat si manipulat.

– Cazul Guatemala si United Fruits: tara saraca, era o colonie bananiera (la propriu, United Fruits producand acolo banane) care era condusa de dictatori docili americanilor. Un lider local ales democratic a pornit o campanie impotriva United Fruits pentru a expropria terenuri si a le da populatiei locale. U.F. a apelat la Bernays, care a schimbat in opinia publica americana perceptia asupra guvernului national guatemalez, care, dintr-unul ales de popor si preocupat de binele tarii, a devenit o amenintare pentru democratia …americana. In contextul razboiului rece, guvernul guatemalez a fost asociat de Bernays de “amenintarea rosie” – a comunismului (desi nu aveau nicio legatura cu URSS), reusindu-se scoaterea din ecuatie a United Fruits si definirea situatiei in termenii comunism vs democratie si capitalism, nu in termenii coloniei si corporatiei vs interesele populatiei locale. Pentru a reusi acest lucru, a dus jurnalisti americani in vizita in Guatemala, aranjand intalniri cu politicieni atent selectati care spuneau ca guvernul este controlat de Moscova, si a bombardat mediatic cu stiri false presa americana.

– CIA a conceput o operatiune de inarmare a unei armate de rebeli, pornind o campanie violenta de teroare a fortelor adverse din Guatemala. Bernays, in acest timp, prezenta mediatic, in SUA, operatiunile sub sloganul “eliberarii Guatemalei”, rebelii teroristi fiind prezentati ca luptatori pentru democratie si libertate. Bernays a reusit sa remodeleze total situatia/realitatea.

– Bernays, considerand ca oamenii sunt irationali si prosti (stupid people?), nu pot fi convinsi prin argumentele rationale ca interesele democratiei americane sunt legate de cele ale corporatiilor, asadar ei trebuie manipulati pentru a accepta acest lucru. Operatiunea de manipulare a denumit-o ingineria/fabricarea consimtamantului.

CIA a devenit interesata de experimentele de (spalare a creierului) pentru a obtine personalitati controlabile. Ideea era ca in fiecare persoana exista o vulnerabilitate pe baza careia acea persoana poate fi programata sa fie ceea ce ea nu ar fi vrut sa fie. CIA a inceput, asadar, sa finanteze experimente in centre de cercetare. Unul din cele mai cunoscute experimente a fost condus chiar de seful Asociatiei Psihiatrilor Americani, dr. Cameron, care credea ca psihiatria ar trebui folosita in guvernare. El a incercat, prin doze de LSD si electrosocuri, sa creeze “oameni noi” din persoane cu diverse afectiuni, reducandu-i prin dozele mari la o stare vegetativa, depersonalizata, pentru a-i reprograma ulterior cu “date pozitive”.

“Revolutia” psihologiei “eliberarii” si “afirmarii” sinelui nu a intarit personalitatea umana si nici nu a facut o societate mai buna, ci dimpotriva – a vulnerabilizat si mai tare individul, facandu-l o personalitate egocentrica si mult mai manipulabila de catre corporatii si guverne. Oamenii nu vor mai fi controlati prin reprimarea sinelui lor, ci prin hranirea dorintelor lor.

Ideea satisfacerii sinelui a inceput sa fie promovata si prin televiziune, raspandindu-se rapid. Daca la debutul procesului era afectata doar o mica parte a societatii, pana in anii 1980 marea masa era deja impregnata de ideile auto-afirmarii si auto-satisfacerii ego-ului. Corporatiile au sesizat oportunitatea – anume, sa-i ajute pe oameni “sa se exprime”… Au apelat in acest sens la cercetari aprofundate care au fost duse asupra acestui nou tip de personalitati “imprevizibile”. Cercetarile au revelat faptul ca exista, chiar si in cazul acestei categorii de consumatori “individualizati”, “imprevizibili”, non-conformisti, anumite tipare/patternuri de exprimare de sine: asa-numitele LIFESTYLES. Tiparele comportamentale se imparteau in diferite categorii – de la categoria celor “individualisti” care nu se auto-defineau in functie de status social sau bani ci in functie de motivatii interioare, la categoria “eu-sunt-eu“, a celor care se auto-defineau drept rebeli si creatori ai propriilor standarde impotriva celor traditionale, sau la categoria “experimentalistilor”, a celor ce se auto-defineau prin viata activa, hobby-uri etc.

– Corporatiile au avut astfel acces la motivatiile interioare ale oamenilor si ale acestor diferite lifestyle, ceea ce le-a permis sa le comercializeze, creand produse specifice pentru fiecare pattern comportamental al “nonconformistilor.” Dar nu le-au livrat doar produse comerciale, ci si politicieni care sa se potriveasca acestor motivatii.

– Un astfel de politician a fost Ronald Reagan care, ca si Margaret Tatcher in Marea Britanie, a avut un mesaj care a avut ecou in randurile “individualistilor”. Corporatiile au folosit economic noua categorie psihologica de personalitati dezvoltand un consum adaptat specificului lor.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s