Hipermarketurile distrug producătorii autentici și pun economia României pe butuci

646x404h

Efectele magazinelor hypermarket asupra economiei locale: bani scosi din tara, distrugerea afacerilor de familie, saracirea producatorilor romani, sabotarea produselor romanesti, scaderea locurilor de munca.
Supermarket-urile şi mall-urile reprezintă pentru mulți o dovadă de civilizație, prosperitate, bunăstare. În realitate, supermarket-urile chiar aduc prosperitate și bunăstare, ÎNSĂ DOAR PATRONILOR LOR.
Populația în zona căreia se deschide un nou supermarket ARE DE SUFERIT, nicidecum nu are parte de civilizație, prosperitate și bunăstare.

Supermarket-urile ne atrag cu posibilitatea de a cumpăra o varietate mare de produse din același loc, cu niște prețuri mai mici decât la magazinele locale, cu igiena mai bună decât în piețe și cu angajați politicoși.
Din păcate, aceste „avantaje” atârnă mult prea puțin în comparație cu efectul negativ pe care dezvoltarea supermarket-urilor (și mallurilor) îl are asupra economiei României la nivel național, și asupra economiei locale (în orașele în care se deschid noi unități).

Supermarket-urile înseamnă pe scurt:
– mai puțini bani în economia locală și în bugetul României (pentru că supermarket-urile sunt afacerile străinilor și banii dați în supermarket IES din țară);

– mai puține locuri de muncă în economia locală (nu mai multe așa cum avem impresia);

– dependență a furnizorilor locali de supermarket (+furnizorii/producătorii locali/autohtoni acceptați de supermarket sunt forțați să accepte prețuri de mizerie pentru produsele lor – profitul gros din vânzarea către consumatorul final îl iau supermarketurile – adică străinii, nu producătorii/furnizorii români);

– salarii mici pentru angajați; distrugerea spațiilor verzi și alte afaceri imobiliare pe bază de șpagă;

– creșterea poluării (oamenii merg cu mașina la supermarket să cumpere alimente în loc să se aprovizioneze din piața de cartier, care e mai aproape);

– distrugerea economiei locale – eliminarea de pe piață a micilor magazine / micilor furnizori / micilor producători locali autohtoni români;

– supermarket-urile distrug oamenii de afaceri locali;

– supermarket-urile înseamnă monopol, șpagă, tratament preferențial din partea autorităţilor, într-o piață NEconcurențială;

– „Corporația face legislația”;

– sabotarea produselor agricole românești (și a produselor românești în general) – supermarket-urile refuză o grămadă de furnizori de fructe și legume din regiune doar pentru că produsele nu arată „perfect”. Doar produsele din agricultura ultra industrializată și chimizată arată perfect. Astfel, NOI PIERDEM fructe și legume de calitate, produse local, la prețuri mici (nu există costul transportului) doar pentru că au mici imperfecțiuni ca aspect. Din același motiv – aspectul, supermarket-urile aruncă o grămadă de fructe și legume la gunoi
– cum se stafidesc un pic ardeii grași, cum sunt aruncați la gunoi. În plus, dacă ești un lanț de supermarket-uri mondial (adică un instrument în mâna celor care conduc lumea din umbră) normal că vei vinde prin supermarket-uri produsele companiilor deținute de cei care conduc lumea, și doar prin excepție produse românești (de exemplu).

12011164_706026282862513_3035857404383459961_n

Ați observat că în Supermarket-urile din România marea majoritate a produselor sunt STRĂINE? Normal că sunt străine – există câteva corporaţii gigant la nivel planetar care controlează piaţa produselor ce sunt livrate consumatorilor prin supermarketuri – click pe imaginea de mai jos şi vezi câte mărci recunoşti din Supermarket – şi e vorba de produse pline de chimicale, E-uri şi otravă toxică permisă de lege…

– jumătate din cantitatea de mâncare ce este produsă sau adusă în Europa ajunge să fie aruncată la gunoi. JUMĂTATE!!! În timp ce avem o grămadă de oameni în Europa care nu au ce să mănânce. O mare parte din această cantitate este aruncată la gunoi de supermarket-uri, care în zgârcenia lor (tot ce îi interesează este profitul) preferă să le expire marfa la raft (doar doar o mai cumpără cineva în ultima zi), în loc să dea acele produse (care riscă să expire) cantinelor sociale sau direct oamenilor săraci… Un exemplu monstruos despre delăsarea unui supermarket + disperarea de a obține bani din vânzare până în ultima clipă, combinat cu NEMERNICIA INFECTĂ A UNEI BĂNCI și cu respectarea cu sfințenie a legii imbecile și cretine de către poliția locală

– statul se poate trezi cu mii de șomeri peste noapte dacă un lanț de hipermarket-uri se hotărăște să plece sau dă faliment;

– supermarket-urile LIMITEAZĂ posibilitatea de a alege ce să mănânci și ce să cumperi prin stabilirea ofertei de la raft;

– supermarket-urile ne oferă MÂNCARE OTRAVĂ toxică pentru sănătate, chiar dacă este comercializată legal.

Este bine să conştientizăm că TOATE LUCRURILE DE MAI SUS SUNT SUSȚINUTE DE NOI TOȚI ATUNCI CÂND CHELTUIM BANI ÎNTR-UN SUPERMARKET!

BOICOTAȚI SUPERMARKET-URILE atât cât puteți! ALEGEȚI PIAȚA AGRO-ALIMENTARĂ MĂCAR PENTRU FRUCTE ȘI LEGUME!

Detalii în continuare:

Principalii beneficiari ai marilor proiecte de infrastructură din România sunt corporațiile cu sediul în Occident și patronii lor. În România, beneficiarii sunt foarte puțini, în timp ce majoritatea oamenilor, care trebuie să plătească pentru noile servicii, vor fi tot mai săraci. (…) Profiturile din aceste afaceri se vor acumula în mâinile proprietarilor şi ale acţionarilor care, desigur, nu locuiesc în România. Dar chiar și în cazul în care acţionarii ar locui în România, efectele certe ale activității marilor supermarketuri şi hipermarketuri sunt întotdeauna negative în ceea ce priveşte valoarea, diversitatea şi reziliența economiei locale.

Corporatiile urmaresc profitul in cel mai pur stil capitalist

Dacă adăugăm și faptul că majoritatea locurilor de muncă la supermarketuri sunt prost plătite, singura concluzie care se desprinde din aceste constatări este că atunci când un supermarket se deschide în zona dumneavoastră, rezultatul va fi mai puţine locuri de muncă; mai puține locuri de muncă bine plătite, precum şi o scădere a cantității de bani care circulă în economia locală. Pentru o țară afectată de sărăcie cum este România, aceasta este o veste realmente proastă. (…) Furnizorii locali sunt îngroziţi de supermarketuri așa cum ar putea fi de orice mafie: supermarketurile au putere, iar dacă pierd contractul cu ele, furnizorilor le va fi foarte dificil să încheie alt contract cu altcineva.

Pentru a extrage mai ușor profit, hypermarketurile occidentale au obținut în România amplasări înăuntrul orașelor și nu doar în afara acestora precum la ele acasă… Spaga uriasa data de marile lanturi de magazine a blocat reglementarea legislativa a amplasarii hipermarketurilor si a lasat micile firma la cheremul marilor investitori.

Toate hipermarketurile tin angajatii pe salariul minim, cu cateva exceptii. Aceste afaceri nu aduc siguranta nici angajatilor, nici statului care se trezeste cu mii de someri peste noapte.

Corporatiile aduc in Romania un plus salarial insa per ansamblu nu aduc societatii mai nimic. La final tragem linie si observam ca ies banii la firmele mama, nu se platesc taxe in Romania dincolo de cele iminente, pe salarii. Individualismul exacerbat promovat de corporatii este o sursa de alienare pentru ca ne trezim doar in valtoarea castigului si uitam de valorile umanitatii. Omenia dispare.

646x404

Urmare a „revoluţiei” din ’89 s-a instalat în România o conducere a străinilor ce vor, desigur, tot binele pentru poporul nostru, străini care ne duc spre noi şi noi nivele de progres, eliminând până la unul orice iniţiativă a românilor.

S-au deschis supermarketuri pe bandă rulantă în ultima perioadă. Incet, incet, orbiti de multimea produselor si veselia culorilor de pe ambalaje, oamenii au inceput sa cumpere din supermarket din ce in ce mai mult.

ceicunoi.wordpress.com

Mă tot gândeam la toată această perioadă, de când capitalismul a dat năvală peste noi şi a adus cu el o grămadă de crize economice şi am realizat faptul că nici o mare corporaţie nu a dat faliment, ba dimpotrivă, multinaţionalele, investitorii financiari şi băncile au prosperat şi şi-au multiplicat veniturile de fiecare dată.

Chiar şi la noi în România aţi auzit de vreo mare companie să dea faliment? Au dat faliment Coca-Cola, McDonald’s, Carrefour sau vreo bancă ma mare sau mai mică? Nu, aş zice că nu au fost afectate prea mult de criză. În schimb, cel mai mult au avut de suferit, pe lângă populaţie, micile afaceri, micile ateliere, magazine de cartier, firmele autohtone cu număr redus de angajaţi, care nu beneficiază nici de capital, nici de vreun ajutor din partea statului.

Am putea spune că marile companii au profitat în timp ce micile afaceri au fost scoase de pe piaţă. În această situaţie, nu am putea spune că crizele sunt de fapt nişte transferuri de bogăţie de la cei săraci, la cei foarte bogaţi şi în cazul ţării noastre în majoritate străini?!

http://dantanasescu.ro/2014/11/28/criza-afecteaza-doar-micile-afaceri.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s