Biserica, Biblia şi sectele

11264893_421649258018412_8165596067340105989_n

Majoritatea sectantilor nu stiu ca Vechiul si Noul Testament au forma canonica.
Nu le e prea clar cum se face ca astazi exista o carte numita Biblia.
Cumva Scriptura a cazut din cer, si inainte ca ea sa atinga pamantul a fost prinsa de inventatorii sectelor si aratata multimii?• Cum este posibil ca in crestinism pe baza unei singure carti Biblia sa apara mai ales dupa reforma lui M.Luther 1517 mii si mii de denominatiuni sectare fiecare dand o interpretare cat mai ciudata acestei carti? Oare Lucrarea Sf.Duh este de dezbinare si nu de unitate? Oare poate fii Sf.Duh cel ce dezbina unitatea crestinilor daca acesta s-ar regasii in cartea numita Biblia? Oare s-a împărţit Hristos ?

Biserica este comuniunea cu Hristos prin Sf. Taine! Ea este locul de rugaciune in care se savarseste Liturghia cereasca pentru mantuirea noastra! In ea , noi crestinii, ne inaltam spre Hristos, prin rugaciune, ptr. impreuna lucrarea mantuirii noastre. Dupa cum spune si Scriptura…casa Tatalui meu casa de rugaciune se va chema, iar unde sunt doi sau mai multi care se roaga in numele meu si eu voi fi in mijlocul lor…. Biserica este locul in care harul divin lucreaza si salasluieste , prin rugacine, cu madularele lui Hristos! Ea este Mireasa aleasa a indumnezeirii omului prin credinta , fapte bune si dragoste! Este locul sfinteniei noastre, locul in care crestinii se aduna ptr. a se ruga si impartasi cu Sf. Taine mantuitoare!

Despre Canonul Sfintei Scripturi e bine să știm că a fost stabilit în anul 364 d. Hr. în cadrul Sinodului Local din Laodiceea Frigiei. Canonul 60 al acestui sfânt sinod enumeră cărțile canonice (”trebuie a se citi” – citat din prolegomena sinodului) ale Sfintei Scripturi care se găsesc și astăzi în cuprinsul Sfintei Scripturi. O dovadă a descendenței Sfintei Scripturi din Sfânta Tradiție a Bisericii. Domnilor non-ortodocși, luați aminte!

Nu numai că sunt atât de multe. În cadrul unei singure secte există atâtea ramuri. Nu sunt în stare să se înțeleagă și să se unească în cadrul propriei rătăciri, așa că diavolul împărățește pe principiul DIVIDE ET IMPERA. Din păcate sectarii sunt în mare parte oameni fără prea mare pregătire și dacă nu cunosc nici măcar istoria sectei lor cum să cunoască despre formarea canonului Sfintei Scripturi. Vă vor întreba, unde scrie în Biblie.Oamenii fara cunostiinte sunt usor de manipulat!

S-au găsit ”deştepţi” care din mândria venind de la diavol, au vrut să arate că adevărul este altul de cum el ne-a fost el lăsat şi revelat şi au falsificat si răstălmăcit Sfintele Scripturi. Normal că îi ard rău de tot, iar satana urlă prin gurile lor ca un leu căutând pe cine să înghită.Vrăjmasul diavol NU suportă adevărul , care stă numai în Biserica Ortodoxă si caută prin slugile lui să o distrugă prin orice mijloace, dar în Biblia spune destul de clar: Si Eu iti zic tie, ca tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui“ (Matei 16:18).


Daca aceasta scrie in Biblie, trebuie să înţeleagă duşmanii Ortodoxiei noastre Sfinte , că sorţi de izbândă nu vor avea în vecii, vecilor, Amin. Deci să stam bine, să stăm cu frică si să luăm aminte.Fraţilor ortodocşi , nu vă temeţi , staţi liniştiţi şi apăraţi în continuare Biserica Ortodoxă a Lui Hristos , pe care El a întemeiat-o şi al cărui Cap este Hristos, că : NU mor caii câd vor câinii. Deci să-şi i-a rămas bun duşmanii Ortodoxiei noastre Sfinte şi străbune de la planul lor diabolic, că ei se luptă direct cu Hristos Dumnezeu , nu cu noi…dar habar nu au de capul lor ceea ce fac, pentru că diavolul cel mare satan , le-au întunecat minţile, de când s-au lepădat de Taina Sfântului Botezul si de Biserica Ortodoxă a Lui Hristos şi acum au pus stăpânire pe ei.

Despartiti de Biserica, ereticii iau „chip de apostoli ai lui Hristos”, cum „insusi satana se pre-facein inger al luminii” (II Cor. 11,13-14). Cu Biblia in mana, luata de la Biserica, ei cauta sa-si indreptateasca eresurile lor. Ei stiu ca Sfanta Scriptura intre toate cartile din lume este cea mai raspandita si se bucura de cea mai mare autoritate. Dar greseala lor se vadeste si aici in ratacirile lor. Toti ereticii isi intemeiaza eresurile pe Sfanta Scriptura, care-i osandeste si-i mustra, fara crutare, tocmai pentru ca o talmacesc in tot felul, de capul lor.”Sectarii au facut din biblie,( care la ei e plagiata si falsificata) un idol.np au tendinta de a diviniza scriptura, cazind astfel in bibliolatrie (o forma de idolatrie).Neoprotestantii si prostestantii au facut din Biblie idol .
Biserica Ortodoxa mai este numita si Biserica Ortodoxa Soborniceasca, Biserica Crestin Ortodoxa, Biserica cea UNA, sfanta, soborniceasca si apostoleasca (dupa cum spunem in Crez), Trupul lui Hristos, Mireasa lui Hristos sau simplu: Biserica. Cuvantul ortodox inseamna dreapta invatatura – ortho doxie. Dogma crestina ortodoxa este adevarul de credinta revelat, cuprins in Scriptura si in Traditia Bisericii, aprobat si practicat de Biserica.

Biserica ortodoxa este singura care a pastrat adevarul de credinta propavatuit de Sfintii Apostoli nealterat. Spre deosebire de cultele care s-au desprins ulterior, si care au modificat dogma si adevarul revelat, fiind deviate si ratacite de la adevar si detinand doar franturi de adevar, insuficiente pentru mantuire, Biserica ortodoxa nu s-a dedat la nici un fel de schimbare a adevarului revelat si cuprins in Sfanta Scriptura si marturisit prin Sfanta Traditie.

11391398_823342444415795_395880753640143862_n

Credinta adevarata – ortodoxa, este putere dumnezeiasca si o virtute crestina, care intareste toate virtutile si puterile sufletului, ne spune Sf. Apostol Pavel:
“Credinta voastra sa nu fie in intelepciunea oamenilor, ci in puterea lui Dumnezeu.
Si intelepciunea o propovaduim la cei desavarsiti, dar nu intelepciunea acestui veac, nici a stapanitorilor acestui veac, care sunt pieritori,
Ci propovaduim intelepciunea de taina a lui Dumnezeu, ascunsa, pe care Dumnezeu a randuit-o mai inainte de veci, spre slava noastra,
Pe care nici unul dintre stapanitorii acestui veac n-a cunoscut-o, caci, daca ar fi cunoscut-o, n-ar fi rastignit pe Domnul slavei;
Ci precum este scris: “Cele ce ochiul n-a vazut si urechea n-a auzit, si la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gatit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El”.
Iar noua ni le-a descoperit Dumnezeu prin Duhul Sau, fiindca Duhul toate le cerceteaza, chiar si adancurile lui Dumnezeu.

Caci cine dintre oameni stie ale omului, decat duhul omului, care este in el? Asa si cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decat Duhul lui Dumnezeu.
Iar noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul cel de la Dumnezeu, ca sa cunoastem cele daruite noua de Dumnezeu;
Pe care le si graim, dar nu in cuvinte invatate din intelepciunea omeneasca, ci in cuvinte invatate de la Duhul Sfant, lamurind lucruri duhovnicesti oamenilor duhovnicesti.
Omul firesc nu primeste cele ale Duhului lui Dumnezeu, caci pentru el sunt nebunie si nu poate sa le inteleaga, fiindca ele se judeca duhovniceste.”
(1 Corinteni 2:5-14)

Cuvantul ekklesia/ ἐκκλησία din biblie inseamna adunare sau Biserica?

„Hristos a iubit Biserica (ekklesian/ ἐκκλησίαν) şi S-a dat pe Sine pentru ea, ca s-o sfinţească…”(Efeseni 5,25-26)

„Biserica (ekklesia/ ἐκκλησία ) Dumnezeului celui viu, stâlp şi temelie a ADEVĂRULUI.”(1 Tim.3,15)

„…voi zidi Biserica (ekklesian/ ἐκκλησίαν ) Mea si portile iadului nu o vor birui.” (Matei 16, 18)

18.Şi Eu îţi zic ţie, că tu eşti Petru şi pe această piatră voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui.(Matei 16:18)

Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel
Capitolul 1
22.Şi toate le-a supus sub picioarele Lui şi, mai presus de toate, L-a dat pe El cap Bisericii,
23.Care este trupul Lui, plinirea Celui ce plineşte toate întru toţi.

Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel
Capitolul 4
4.Este un trup şi un Duh, precum şi chemaţi aţi fost la o singură nădejde a chemării voastre;
5.Este un Domn, o credinţă, un botez,
6.Un Dumnezeu şi Tatăl tuturor, Care este peste toate şi prin toate şi întru toţi.

BISERICA
Este obştea credincioşilor din toate timpurile: FA 20, 28; Evr 12, 22-23.
Este obştea credincioşilor în comunităţi locale: FA 11, 22; 13, 1; 14, 27; 15, 4; 1 Co 1, 2; 14, 33; 1 Ptr 5, 13; Ap 1, 4; 1, 11; 3, 1; 22, 16.
Este obştea lui Dumnezeu: 1 Tim 3, 15; Rm 14, 8; 1 Co 6, 20; 1 Ptr 1, 18-19.
De aceea se numeşte Biserica lui Dumnezeu: FA 20, 28; 1Co 1, 2; 11, 22; 15, 9; Ga 1, 13; 1 Tes 2, 14; 2 Tes 1, 4; 1 Tim 3, 5.
Se numeşte Biserica lui Hristos: Mt 16, 18; Rm 16, 16; 1 Tes 2, 14.
Biserica întru Dumnezeu-Tatăl şi întru Domnul Iisus Hristos: 2 Tes 1, 1.

Dumnezeu o îngrijeşte în chip deosebit:
iubeşte Biserica: Ps 86, 2; Is 62, 4.
o fereşte şi o apără: Is 27, 3; 31, 5.
o mântuieşte: Is 31, 5; Iz 34, 22; Sof 3, 17.
se bucură de ea: Is 62, 51; 65, 19; Sof 3, 17.
fiinţează în ea: Iz 34, 10-11; 48, 35; Sof 3, 15; 2 Co 6, 16; Ap 21, 3.

Fiind casa lui Dumnezeu, este o realitate veşnică şi plină de slavă:
Este casa lui Dumnezeu: 1 Tim 3, 15; Evr 10, 21.
Este templul şi cortul lui Dumnezeu: 1 Co 3, 16-17; Ef 2, 21-22; Ap 3, 12; 21, 3.
Pururea va fiinţa întru slavă: Ps 88, 17; Is 28, 5; 60, 2; 60, 19; Za 2, 14-15.

Hristos este temelia şi Mântuitorul ei, veşnic unit cu ea:
este temelia şi piatra ei unghiulară: Is 28, 16; Mt 21, 42; Rm 9, 33; 1 Co 3, 11; Ef 2, 20; 1 Ptr 2, 4-6.
este Capul ei: Ef 1, 22; 4, 15; 5, 23; Col 1, 18.
a răscumpărat-o cu sângele Său: FA 20, 28; Ef 5, 25; 1 Ptr 1, 18-19; Ap 5, 9.
a sfinţit-o şi a curăţit-o cu sângele Său: Ef 5, 25, 26-27; 1 Co 6, 11.
o iubeşte: Ps 44, 11; Ef 5, 25.
este cu ea: Mt 18, 20; 28, 20; FA 18, 10.
este slava ei: Lc 2, 32.
o va prezenta lui Dumnezeu slăvită, sfântă, fără prihană etc.: Ef 1, 4; 5, 27; Col 1, 22; Iuda 24; Ap 19, 8.

Unirea lui Hristos cu Biserica e zugrăvită sub chipul căsătoriei: 2 Co 11, 2; Ef 5, 25-32.
Hristos, mirele Bisericii: Is 54, 4-6; 62, 5; 2 Co 11, 2; Ap 19, 7; 21, 9.
Biserica, mireasa lui Hristos: Ap 19, 7-8; 21, 2; 21, 9.
Hristos şi Biserica, sunt un singur trup: Rm 12, 5; 1 Co 6, 15; 12, 20-27; Ef 5, 30-32.
Biserica este un trup mistic al cărui Cap este Hristos: Rm 12, 5; 1 Co 12, 27; Ef 1, 22-23; Col 1, 18-24.
Hristos Se uneşte cu sufletul credincioşilor Bisericii: In 6, 48-56; 1 Co 10, 16-17.
Cei ce cred în ea sunt una în Hristos, iar Hristos, totul în toate: In 17, 20-23; Rm 12, 5; Ef 1, 10; Ga 3, 28; Col 3, 11.

Asocieri între Hristos şi cei ce cred în El:
Iisus Hristos Credincioşii Bisericii
Via In 15, 1, 5 Is 27, 2-5; Ir 2, 21
Mielul Is 53, 7; In 1, 29
1 Ptr 1, 19; Ap 5, 12 Is 40, 11; Iz 34, 11
In 21, 15-17
Luminători Lc 2, 32; In 8, 12
In 9, 5 Mt 5, 14; Ef 5, 8
Flp 2, 15
Pietrele casei lui Dumnezeu Ps 117, 22; Is 28, 16
1 Ptr 2, 4; 2, 6 1 Ptr 2, 5
Templu In 2, 19; 2, 21
Ap 21, 22

Ap 21, 3 2 Co 6, 16
Ef 2, 21-22
Coroană şi diademă Is 28, 5 Is 62, 3
Preoţi şi împăraţi Za 6, 9; 6, 13
Evr 3, 1; 6, 20
Ap 19, 16 Iş 19, 6; 1 Ptr 2, 9
Ap 1, 6; 5, 10; 20, 6
Israel Os 11, 1; Mt 2, 15 Is 44, 5; Ga 6, 16
Numiri privitoare la Hristos şi la credincioşii Bisericii:
Iisus Hristos Credincioşii Bisericii
Unşii lui Dumnezeu FA 4, 25-27
Is 61, 1; Evr 1, 9 1 Par 16, 22
2 Co 1, 21; 1 In 2, 27
Iubiţii lui Dumnezeu Mt 3, 17; Ef 1, 6 Rm 1, 7; 9, 25
Fiii şi copiii lui Dumnezeu Mt 16, 16; In 6, 69
Rm 1, 3-4; 1 In 4, 15 Rm 8, 14-19; 9, 26
2 Co 6, 18; 1 In 3, 1

Moştenitorii lui Dumnezeu Ps 2, 8; Evr 1, 2 Rm 8, 17; Ga 3, 29; 4, 7
Întâii-născuţi Rm 8, 28-29
Col 1, 15-18; Ap 1, 5 Iş 4, 22; Evr 12, 23

Domnul – dreptatea noastră: Ir 23, 6.
Credincioşii Bisericii sunt fraţii lui Hristos: Mt 12, 50; 28, 10; Lc 8, 21; In 20, 17; Rm 8, 28-29; 1 Co 9, 5; Evr 2, 11-12.

Iisus Hristos ca Biserică ne cuprinde pe toţi şi slujeşte împreună cu noi:
Biserica este trup ale cărui mădulare sunt credincioşii: Ef 5, 30; Evr 2, 14-17.
Hristos a luat asupra Sa păcatele noastre: Is 53, 6; 53, 12; 2 Co 5, 21; 1 Ptr 2, 24; 3, 18.
Este părtaş aceloraşi ispitiri ca şi credincioşii Bisericii: Mt 4, 1-10; Evr 2, 18; 4, 16.
A fost supus aceloraşi neputinţe ca şi credincioşii Bisericii: Mt 21, 18; Lc 4, 2; In 4, 6-7; Flp 2, 7-8; Evr 4, 15; 5, 7.
A luat chip de rob: Rm 8, 3; Ga 4, 4; Flp 2, 7-8; 1 Tim 2, 5.
A suferit moarte pentru credincioşii Bisericii: Rm 5, 6-7; 1 Co 15, 3; 2 Co 5, 15; Evr 2, 8-9; 1 Ptr 3, 18.
E părtaş la necazurile şi neajunsurile lor: Jd 10, 16; Is 63, 8-9; Mt 25, 40; 25, 45; Lc 10, 16; FA 9, 3; 9, 5; 26, 14-15.

Biserica Crestina Ortodoxa este Biserica intemeiata de Hristos, de la Cincizecime (la 50 de zile dupa Invierea Mantuitorului), atunci cand Duhul Sfant, in chipul unor limbi ca de foc, S-a pogorat asupra Sfintilor Apostoli, aflati in Ierusalim., si cand au fost botezati “ca la trei mii de suflete”, constituindu-se astfel prima comunitate sau obste de credinciosi (Faptele Apostolilor, cap. 2).
Noua invatatura a Sfintilor Apostoli s-a propovaduit in Ierusalim, apoi in alte orase ale Tarii Sfinte, la inceput printre iudei, iar din deceniul al cincelea al veacului intai, Sfintii Apostoli si-au inceput lucrarea misionara si in “lumea pagana”, potrivit poruncii pe care le-a dat-o Mantuitorul insusi inainte de inaltarea Sa la cer, de a invata si a boteza “toate neamurile” (Mat. 28, 19).

Biserica Crestina Ortodoxa este adevarata Biserica a lui Hristos si unica, cel mai clar argument in favoarea acestui fapt reiese din afirmatia Mantuitorul Iisus Hristos, la raspunsul lui Petru, Apostolul Sau (Matei 16:18):

“Si le-a zis: Dar voi cine ziceti ca sunt?

Raspunzand Simon Petru a zis: Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu Celui viu.”

Iar Iisus, raspunzand, i-a zis: Fericit esti Simone, fiul lui Iona, ca nu trup si sange ti-au descoperit tie aceasta, ci Tatal Meu, Cel din ceruri.

Si Eu iti zic tie, ca tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui“
(Matei 16:15,18)
Piatra pe care avea Mantuitorul sa zideasca Biserica Sa nu era persoana lui Petru, cum gresit au interpretat catolicii, pentru a justifica suprematia Bisericii catolice, ca si autoritatea papei (primatul papal), considerat succesor de drept a Sfantului Apostol Petru pentru scaunul de episcop, desi conform scrierilor istoricilor acelor timpuri, printre care Eusebiu de Cezareea, primii trei episcopi ai Romei au fost Linus, Anencletus si Clement. Acestea sunt confirmate si de Sfantul Irineu al Lyonului (secolul al II-lea), care spune ca Pavel a hirotonit primii doi episcopi ai Romei si ca Petru n-a venit la Roma decat ca sa moara aici, in timpul episcopatului lui Cletus. Petru l-a hirotonit pe Clement, cel ce a devenit al treilea episcop al Romei. Niciunul din Parintii primelor secole nu si-a inchipuit ca Hristos si-a intemeiat Biserica pe Petru. Fericitul Augustin, un parinte foarte venerat in Biserica Occidentului, chiar o neaga in mod explicit cand spune ca Petru ar fi fost o piatra foarte nesigura (bien chancelante), din moment ce s-a lepadat de trei ori de Hristos. Sfantul Ambrozie si Fericitul Augustin demonstreaza ca Petrus nu e petra, si ca daca Hristos ar fi vrut sa spuna ca Si-a intemeiat Biserica pe Petru, ar fi zis: “Tu esti Petru, si pe tine imi intemeiez Biserica.”

Traducerea corecta este “..pe aceasta stanca…”, din lb. greaca, “petra” = stanca si este substantiv feminin, fata de “petros” = piatra, astfel, ea nu mai poate reproduce jocul de cuvinte in virtutea caruia Iisus i-a schimbat numele lui Simon, in Petru. De altfel dupa ce a rostit aceste cuvinte, Iisus vorbind ucenicilor Lui despre cum va trebui sa patimeasca in Ierusalim, “Petru, luandu-L la o parte, a inceput sa-L dojeneasca, zicandu-I: Fie-Ti mila de Tine sa nu Ti se intample Tie aceasta. Iar El, intorcandu-se, a zis lui Petru: Mergi inapoia Mea, satano! Sminteala Imi esti; ca nu cugeti cele ale lui Dumnezeu, ci cele ale oamenilor.” Cum se poate ca Biserica Lui Hristos sa fie zidita pe o persoana, fie ca e vorba de Sfantul Apostol Petru, care se bucura de o cinstire deosebita din partea Mantuitorului, din moment ce nu mult dupa aceea, Hristos i se adreseaza astfel. Putea oare Mantuitorul sa zideasca Biserica Sa pe o astfel de temelie subreda?

Piatra la care s-a referit Hristos, cea pe care se va zidi Biserica Lui, este de fapt marturisirea de credinta a lui Petru: si anume aceea ca Mantuitorul Hristos este Fiul lui Dumnezeu, Mesia. Biserica intemeiata pe Cuvantul Mantuitorului, pe jertfa Lui, este reprezentata de toti cei care s-au botezat, cred si marturisesc, ca si Petru, credinta in Iisus Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu, Mesia cel profetit de proorocii Vechiului Testament. Urmatoarea afirmatie importanta din versetul citat, si care vine ca si principal argument in favoarea faptului ca Biserica intemeiata inca de la Cincizecime, de la Sfintii Apostoli, unica si adevarata, “sfanta, soborniceasca si apostoleasca” este cea Ortodoxa, este: “si portile iadului NU O VOR BIRUI“. Prin aceasta promisiune, Hristos adevereste continuitatea Bisericii, faptul ca Biserica Lui, instituita inca din timpul Sfintilor Apostoli, nu va cadea niciodata, pastrand Harul (desi multe erezii au cuprins de-a lungul timpului Biserica, niciodata insa in totalitate), nu cum in mod fals sustin cultele protestante si neo-protestante, afirmand ca in primele secole ale crestinismului Biserica ar fi cazut in apostazie. Aceste afirmatii contrazic cuvintele Mantuitorului (in versetul mai sus citat), care ne mai spune: “Cerul si pamantul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece.” (Luca 21:33).

Biserica ortodoxa este singura care a pastrat adevarul de credinta propavatuit de Sfintii Apostoli nealterat. Spre deosebire de cultele care s-au desprins ulterior, si care au modificat dogma si adevarul revelat, fiind deviate si ratacite de la adevar si detinand doar franturi de adevar, insuficiente pentru mantuire, Biserica ortodoxa nu s-a dedat la nici un fel de schimbare a adevarului revelat si cuprins in Sfanta Scriptura si marturisit prin Sfanta Traditie.

Credinta adevarata – ortodoxa, este putere dumnezeiasca si o virtute crestina, care intareste toate virtutile si puterile sufletului, ne spune Sf. Apostol Pavel:

“Credinta voastra sa nu fie in intelepciunea oamenilor, ci in puterea lui Dumnezeu.

Si intelepciunea o propovaduim la cei desavarsiti, dar nu intelepciunea acestui veac, nici a stapanitorilor acestui veac, care sunt pieritori,

Ci propovaduim intelepciunea de taina a lui Dumnezeu, ascunsa, pe care Dumnezeu a randuit-o mai inainte de veci, spre slava noastra,

Pe care nici unul dintre stapanitorii acestui veac n-a cunoscut-o, caci, daca ar fi cunoscut-o, n-ar fi rastignit pe Domnul slavei;

Ci precum este scris: “Cele ce ochiul n-a vazut si urechea n-a auzit, si la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gatit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El”.

Dar noua ni le-a descoperit Dumnezeu prin Duhul Sau, fiindca Duhul toate le cerceteaza, chiar si adancurile lui Dumnezeu.

Caci cine dintre oameni stie ale omului, decat duhul omului, care este in el? Asa si cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decat Duhul lui Dumnezeu.

Iar noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul cel de la Dumnezeu, ca sa cunoastem cele daruite noua de Dumnezeu;

Pe care le si graim, dar nu in cuvinte invatate din intelepciunea omeneasca, ci in cuvinte invatate de la Duhul Sfant, lamurind lucruri duhovnicesti oamenilor duhovnicesti.

Omul firesc nu primeste cele ale Duhului lui Dumnezeu, caci pentru el sunt nebunie si nu poate sa le inteleaga, fiindca ele se judeca duhovniceste.”
(1 Corinteni 2:5-14)

Biserica este asezamantul sfânt intemeiat de Domnul nostru Iisus Hristos, prin intruparea, moartea si invierea Sa, si apoi desavarsit prin pogorarea Duhului Sfânt si prin propovaduirea si jertfa Sfintilor Apostoli si a urmasilor lor – martiri, episcopi, preoti, diaconi si toti sfintii. Biserica este deci obstea tuturor crestinilor care cred în Hristos, care marturisesc aceeasi dreapta credinta în Tatal, Fiul si Duhul Sfânt si care asculta de slujitorii sfintiti randuiti de Sfintii Apostoli si de urmasii lor.

Iata cu ce scop a intemeiat Mântuitorul Hristos Sfânta Biserica:

Sa marturiseasca si sa apere dreapta credinta pe pamant, pe care a descoperit-o Dumnezeu în Sfânta Scriptura si prin Sfânta Traditie;
Sa adune si sa uneasca sub acoperamantul ei, ca o mama, toate neamurile care cred în Hristos ca Fiu al lui Dumnezeu;
Sa invete, sa conduca si sa sfinteasca lumea prin Sfânta Evanghelie si harul Duhului Sfânt dat Apostolilor si păstorilor Bisericii randuiti de ei;
Sa mentina pe pamant pana la sfarsitul veacurilor Sfânta Liturghie si toate sfintele slujbe de lauda, de multumire si de cerere, spre slava Preasfintei Treimi;
Sa mântuiasca toata lumea prin dreapta credinta în Dumnezeu, prin harul Duhului Sfânt, pe care il primim la Biserica prin Sfintele Taine si prin lucrarea faptelor bune.

Sfântul Apostol Pavel ne invata ca Hristos este Cap al Bisericii, iar Biserica intemeiata de El este trupul lui Hristos (Efeseni 1, 22-23). În alt loc Biserica este numita „mireasa lui Hristos” (II Corinteni 11, 2), „stalpul si temelia adevarului” (I Timotei 3, 15) sau „trupul tainic al Domnului”. Sfintii Parinti, inspirati de Duhul Sfânt, ne invata ca mirele si mireasa, despre care se vorbeste în Cantarea Cantarilor, sunt Hristos si Biserica. Si precum capul are un singur trup si mirele o singura mireasa, asa si Hristos are un singur trup si o singura mireasa – Biserica – numita si „mama noastra cea de obste”, care ne-a nascut pe toti prin baia Sfântului Botez si prin celelalte Sfinte Taine. De aceea si Sfântul Ciprian spune: „Cine nu are Biserica de mama, nu poate avea pe Dumnezeu de Tată”. Deci, chiar daca oamenii stapaniti de mandrie si de neascultare, s-au dezbinat intre ei si s-au departat mai mult sau mai putin de adevarata Biserica intemeiata de Hristos si de Sfintii Apostoli, formand mai multe „biserici”, confesiuni, culte si grupari crestine sectare, schismatice si anarhice, nu trebuie sa credem ca Biserica cea una s-a rupt în mai multe biserici. Biserica intemeiata de Hristos este dumnezeiasca, este una, căci unul este si Hristos intemeietorul ei, si este vesnica. „Este un trup si un Duh”, o Evanghelie si o Biserica; „un Domn si o credinta, un Botez, un Dumnezeu si Tatal tuturor, care este peste toate si prin toate si intru toti ” (Efeseni 4, 4-6)

Este mântuire în afara Bisericii?

Nu. Afara de Biserica intemeiata de Hristos nu este mântuire, pentru ca nu este episcop, nici preotie, nici Sfintele Taine prin care primim harul mântuirii. Adevarul, care este Hristos, Crucea, Sfânta Evanghelie, harul mântuirii si urmasii Sfintilor Apostoli, adica episcopii si preotii, se afla numai în Biserica. Aici este Duhul Sfânt, Botezul, Sfânta Impartasanie, Preotia, Sfânta Liturghie, bucuria vietii si mântuirea. Aici se afla sfintii toti impreuna cu Maica Domnului si insusi tronul nevazut al Prea Sfintei Treimi. Cei care au iesit din sanul Bisericii si s-au lepadat de Tainele ei, de păstorii ei randuiti de Apostoli, de Cruce, de sfinti, de Sfânta Liturghie si de toate darurile Duhului Sfânt ce izvorasc din Biserica, aceia s-au lepadat de harul mântuirii, căci au iesit din corabia Bisericii si din staului oilor lui Hristos, Mântuitorul si Pastorul nostru Cel bun. Ei se pot mântui numai daca se caiesc si revin în sanul Bisericii. Domnul nostru Iisus Hristos zice: „Pe aceasta piatra (a dreptei credinte) voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui” (Matei 16, 18). Portile iadului sunt sectele crestine de tot felul care lovesc în unitatea si temelia Bisericii, dar nu o vor putea birui, căci la carma ei este Insusi Hristos Mântuitorul lumii. Pentru ca ea ne uneste cu Dumnezeu si pentru ca în ea se afla neincetat Hristos, Mântuitorul nostru si Sfântul Duh. De aceea Biserica nu greseste niciodata, fiind „stalpul si temelia adevarului” (I Tim 3, 15). Credem în Biserica lui Hristos, căci numai în ea ne putem boteza, pocai si impartasi cu Sfintele Taine. Numai în ea ne putem mântui. Nu este mântuire afara de Biserica, spune Sfântul Ciprian, pentru ca numai Biserica, numita trupul tainic al lui Hristos, pastreaza toate darurile mântuirii.

Biserica cea adevarata este Biserica Ortodoxa, pentru ca ea singura are dreapta credinta în Dumnezeu. Insusi cuvantul „ortodoxie”, în limba greaca, inseamna dreapta credinta. Ea singura pastreaza neschimbate, fara lipsuri si adaugiri, învatatura si randuielile Domnului nostru Iisus Hristos, asa cum le-au propovaduit Sfintii Apostoli si cum le-au explicat si fixat în Simbolul de Credinta Sfintii Parinti la Sinoadele ecumenice si locale din primele secole crestine, cand toata crestinatatea era una si nedespartita. De aceea numai în Biserica Ortodoxa se gasesc mijloacele sigure de mântuire.

Numai Biserica Ortodoxa pastreaza învatatura de credinta adevarata, intreaga si neschimbata, primita de la Sfintii Apostoli, cuprinsa în Crez sau Simbolul de Credinta, asa cum l-au stabilit Sfintii Parinti în primele doua Sinoade ecumenice din anii 325 si 381 de la Niceea si Constantinopol, la care a luat parte si Biserica de Apus (Catolica). Mai tarziu, Biserica de Apus a modificat Crezul credintei (adăugând termenul „filioque”) si s-a indepartat de la Traditia comuna a Sfintilor Parinti, atat în ce priveste viata sacramentala, cat si forma de conducere a Bisericii (Reforma protestanta si dogmele papale romano-catolice);
Slujbele în Biserica Ortodoxa sunt si ele recunoscute de toata lumea crestina ca fiind cele mai mistice si mai conforme cu Traditia Bisericii nedespartite din primul mileniu. Asceza si postul nu au fost schimbate în Ortodoxie, asa cum s-a intamplat în Bisericile catolice si protestante.

În articolul IX marturisim ca noi, crestinii, credem „Si într-una sfânta, soborniceascsa si apostoleasca Biserica”. O numim „una”, pentru ca unul este Hristos Capul si Intemeietorul ei si nimeni nu poate sa puna alta temelie Bisericii Sale, nici oamenii, nici ingerii. O numim „sfânta”, pentru ca Biserica este Trupul lui Hristos Care a iubit Biserica si S-a dat pe Sine pentru ea, ca s-o sfinteasca, curatind-o prin baia apei prin cuvant … ca sa fie sfânta si fara prihana (Efeseni 5, 23 – 27). Biserica lui Hristos este sfânta si pentru ca în ea se afla harul Duhului Sfânt, Sfânta Evanghelie, Crucea, icoanele, sfintele moaste, Sfântul si Marele Mir, prin care se pecetluieste cel botezat cu pecetea harului Duhului Sfânt, precum si Sfânta Impartasanie. Biserica lui Hristos este sfânta si pentru ca aici se savarseste zilnic Sfânta Liturghie, se hirotonesc preotii, se impartasesc credinciosii, se boteaza copiii si aici oamenii lauda neincetat pe Dumnezeu impreuna cu Sfintii Ingeri. În Biserica se afla toate harurile mântuirii oamenilor. Biserica este numita „soborniceasca”, adica universala, chemata sa cuprinda toata lumea. Mântuitorul a poruncit Apostolilor: Mergand, invatati toate neamurile…(Matei 28, 19). Biserica este soborniceasca pentru ca are plinatatea Adevarului si a darurilor mântuitoare ale lui Hristos. Biserica se numeste si „apostolica”, pentru ca a fost organizata si raspandita în lume de Sfintii Apostoli, a caror învatatura neschimbata numai ortodocsii o pastreaza pana astazi.

Toti oamenii care sunt botezati în numele Prea Sfintei Treimi si pastreaza neschimbata credinta ortodoxa apostolica, atat drepti, cat si pacatosi, sunt membri ai Bisericii lui Hristos. „Caci nu este om fara de pacat, iar Hristos Si-a dat viata pentru toti, ca n-au trebuinta cei sanatosi de doctor, ci cei bolnavi” (Matei, 9, 12). Numai cei ce se leapada de Dumnezeu – ateii, ereticii, sectantii, schismaticii si sinucigasii care s-au rupt de Biserica – nu pot fi membri ai Bisericii lui Hristos si nu ne putem ruga niciodata pentru ei, atat cat sunt în viata, cat si dupa moarte. Numai daca se pocaiesc sunt iertati si mântuiti. Insa Biserica lui Hristos are doua feluri de membri: ceresti si pamantesti. Sfintii si ingerii sunt membri ai Bisericii biruitoare din cer, căci au biruit pe diavolul si se afla inaintea Prea Sfintei Treimi. Iar membrii Bisericii luptatoare de pe pamant sunt credinciosii dreptmaritori care se lupta cu ispitele, cu patimile si cu diavolii pentru a dovedi viata vesnica. Cele doua biserici formeaza una în Hristos, ca si membrii ei care impreuna preamaresc pe Dumnezeu. Crestinii lauda pe sfinti si pe ingeri, iar cei din cer se roaga pentru mântuirea celor ce se lupta pe pamant. Iata ce mare este taina Bisericii crestine! Prototipul sau modelul vesnic al Bisericii lui Hristos este unitatea de nepatruns a Prea Sfintei Treimi. Caci unde este Dumnezeu, acolo este Biserica, acolo este unitatea sfintilor, cu a ingerilor si a crestinilor. Acolo este harul Duhului Sfânt si vesnica fericire.

Biserica este condusa nevazut de Insusi intemeietorul ei, Domnul nostru Iisus Hristos, care este „Capul Bisericii”, prin harul Duhului Sfânt care lucreaza în Biserica. În chip vazut, Biserica este condusa de ierarhia bisericeasca, formata din cele trei trepte – diaconi, preoti si episcopi -, care si-au pastrat succesiunea apostolica de la intemeierea Bisericii, fiind hirotoniti de Apostoli prin punerea mainilor pe capul lor. Ierarhia bisericeasca isi are originea în Insusi Marele Arhiereu Iisus Hristos, Care a sfintit pe Apostoli la Cincizecime, prin trimiterea Duhului Sfânt peste ei în chip de limbi de foc (Fapte 2, 1 – 4).

Biserica , numită trupul lui Hristos(Rom.12,4), este comunitatea celor care sunt botezaţi (născuţi din nou-Ioan 3,5), în numele Sfintei Treimi (Matei 28,19-20). Hristos este Capul Bisericii (Efeseni 5,23) ; deci, aceasta este un organism teandric, o instituţie divino-umană.“Este UN DOMN, O CREDINTA, UN BOTEZ.
Un Dumnezeu si Tatal tuturor, care este peste toate si prin toate si intru toti.” (Efeseni 4:5-6)
Este o singura credinta, cea adevarata, credinta ORTODOXA, asa cum Adevarul este unul singur.
Hristos este Adevarul si capul Bisericii.
“Eu sunt Calea, Adevarul si Viaţa”.

Care atunci din acest supermarket de mii de secte protestante şi neoprotestante este cea cu credinţa şi Biserica cea adevărată sau unde este Biserica ? Ce au făcut creştinii şi Biserica până în secolul XV când a apărut M.Luther iniţiator al reformei sectare ? Cine s-a lepădat de Biserica Ortodoxă a Lui Hristos s-a lepădat de Adevăr adică de Hristos care este Adevărul şi Cap al Bisericii iar aceştia l-au TRĂDAT PE HRISTOS , asemânându-se lui Iuda trădătorul.

Epistola a doua către Timotei a Sfântului Apostol Pavel
Capitolul 3
Vs.4.Trădători, necuviincioşi, îngâmfaţi, iubitori de desfătări mai mult decât iubitori de Dumnezeu,
5.Având înfăţişarea adevăratei credinţe, dar tăgăduind puterea ei. Depărtează-te şi de aceştia.
6.Căci dintre aceştia sunt cei ce se vâră prin case şi robesc femeiuşti împovărate de păcate şi purtate de multe feluri de pofte,
7.Mereu învăţând şi neputând niciodată să ajungă la cunoaşterea adevărului.
8.După cum Iannes şi Iambres s-au împotrivit lui Moise, aşa şi aceştia stau împotriva adevărului, oameni stricaţi la minte şi netrebnici pentru credinţă.
9.Dar nu vor merge mai departe, pentru că nebunia lor va fi vădită tuturor, precum a fost şi a acelora

Ascultă, cerule, şi ia aminte, pământule, că Domnul grăieşte: Hrănit-am feciori şi i-am crescut, dar ei s-au răzvrătit împotriva Mea.(Isaia 1:2)

De aceea, se cuvine a-și aminti fiecare acel cuvât din vechime care spune ,,extra ecclesiam nulla salus”, adică ,,în afara bisericii nu este mântuire”. Și cu totul adevărat este acest cuvânt. Căci dacă ar fi mântuire în afară de biserică, atunci de ce ar mai fi venit Hristos și ar fi întemeiat Biserica.
Și iarăși se cuvine a-și aminti de cuvîntul Bibliei ce zice că Biserica Dumnezeului Celui viu este stâlp și temelie a adevărului :

1.Timotei Cap.3
Vs.15.” Ca să ştii, dacă zăbovesc, cum trebuie să petreci în casa lui Dumnezeu, care este Biserica Dumnezeului celui viu, stâlp şi temelie a adevărului.
16. Şi cu adevărat, mare este taina dreptei credinţe: Dumnezeu S-a arătat în trup, S-a îndreptat în Duhul, a fost văzut de îngeri, S-a propovăduit între neamuri, a fost crezut în lume, S-a înălţat întru slavă”.

Aceasta este Biserica Ortodoxă !

Iar dacă este temelie, este neclintită în păstrarea adevărului și așa și este, căci temelia ei (temelia temeliei!) este Hristos! Iar taina dreptei credinţe este Ortodoxia dupa cum se traduce acest cuvant din limba greaca. Cuvantul Ortodox insemnand drept credincos,iar cuvantul Ortodoxia insemnand Dreapta Credinţă.

Oare există atâţia dumnezei după numărul sectelor ??? Nu scrie clar în Biblie: “ESTE UN DOMN O CREDINŢĂ SI UN BOTEZ” (Efeseni IV, 6), OARE S-A ÎMPĂRŢIT HRISTOS (1 Cor. 1, 13). ???
Domnul Iisus Hristos şi Apostolii ne-au lăsat o singură credinţă mântuitoare Dreapta Credinţă adică Ortodoxia, nu mai multe; aceasta este “credinţa dată sfinţilor, odată pentru totdeauna.” (Iuda 1:3). adica Ortodoxia.

Zis-a Domnul: Vedeţi să nu vă rătăciţi. Căci mulţi vor veni în numele Meu, zicând: Eu sunt Hristos, şi pe mulţi vor amăgi (Matei 24, 4-5). Şi iarăşi: Luaţi aminte de voi înşivă din partea proorocilor mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, dar pe dinăuntru sunt lupi răpitori; însă din roadele lor îi veţi cunoaşte (Mt. 7:15-16)zice, adică din cuvinte, din proorocia mincinoasă, din făţărnicia lor, din reaua lor credinţă, din hula lor îi veţi cunoaşte. Căci nu poate pom putred să facă roade bune.Căci tot pomul din roadă lui se cunoaşte. Aşa şi voi pe aceştia din roadele lor îi veţi cunoaşte (Mt. 7:20).

Şi, cunoscându-i, nu-i primiţi în casă, nici nu vă întâlniţi cu ei, nici nu-i învredniciţi de cuvânt, nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea lor; ci luaţi aminte la aluatul lor sau la erezia lor. Nimeni dintre voi să nu se scârbească sau să asculte în chip superficial, căci Dumnezeu e Cel ce vorbeşte: Ascultaţi, glasurile Păstorului celui Mare; ascultaţi cum descoperă si triumfa asupra lupilor celor ascunşi: ascultaţi şi luaţi aminte şi de voi înşivă.

Luaţi seama la câini, luaţi seama la furi. Căci cel ce nu intră pe uşă în staulul oilor, ci sare pe aiurea este fur şi tâlhar. Şi iarăşi spune despre ei: Cel ce nu este cu Mine este împotriva Mea (Mt. 12:30). Şi iarăşi spune către ei: Voi din tatăl vostru, diavolul, sunteţi. Vai vouă, că încuiaţi împărăţia cerurilor. Căci voi nu intraţi şi nici pe cei ce intră nu-i lăsaţi să intre (In. 10, 26)). Şi în altă parte iarăşi: Voi nu sunteţi dintre oile Mele (In. 10:26).

Ai văzut cum pretutindeni Stăpânul înfierează şi vădeşte pe cei necredincioşi ca noi să nu fim amăgiţi? O, coborâre nespusă; o, bunătate neasemănată! Ce vom răsplăti Domnului pentru toate acestea? Ce vom răspunde Mai-marelui Păstorilor?

Petru a zis: Aceasta să cunoaşteţi întâi, că vor veni in zilele cele din urmă batjocoritori care vor umbla după poftele lor (2 Pt.2:1) Şi iarăşi spune: Şi între voi vor fi învăţători mincinoşi care vor strecura eresuri pierzătoare şi care tăgăduiesc pe Stăpânul Care i-a cumpărat pe ei (2Pt. 2:1). Şi mulţi vor urma neobrăzărilor lor pentru care judecata nu întârzie şi pierzania lor nu dormitează; fii ai blestemului. :care au părăsit calea cea dreaptă.

Spune Ioan: Şi acum mulţi antihrişti au apărut: pentru că mulţi amăgitori au ieşit în lume. Iubiţilor, nu credeţi oricărui duh, ci cercaţi duhurile de sunt de la Dumnezeu, pentru că mulţi prooroci mincinoşi au intrat în lume. Şi iarăşi spune: de vine cineva la voi şi nu aduce această învăţătură cu sine nu-l primiţi în casă şi nu-i spuneţi bună-ziua (bucură-te!). Căci cel ce-i spune bună-ziua se face părtaş la faptele lui cele rele. Şi iarăşi: Tot cel ce trece peste şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos nu are pe Dumnezeu (2 In. 7-11).

Ioan ne sfătuieşte acestea, Ioan, fiul tunetului, cel iubit mai presus decât toţi sfinţii, care a întărit Biserica de la o margine până la alta a lumii şi a închis gurile ereticilor cu teologia. Iacov a zis: Cel ce pare să fie prieten al lor se pune vrăjmaş al lui Dumnezeu (cf. Iac. 4:4). Ascultaţi, toţi cei ce mâncaţi împreună cu ereticii, lepădare dureroasă: vrăjmaşi ai lui Dumnezeu sunteţi. Căci nici cel ce este prieten cu vrăjmaşii împăratului nu poate să fie prieten al împăratului, ci nici de viaţă nu se învredniceşte, ci piere împreună cu vrăjmaşii şi mai rele rabdă.

Iuda al lui Iacov a zis: Căci s-au strecurat unii oameni, care au fost scrisi de odinioară spre această judecată, necinstitori, care schimbă harul Dumnezeului nostru întru neobrăzare şi care tăgăduiesc pe Singurul Stăpân şi Domn al nostru, pe Iisus Hristos (Iuda 4). Şi iarăşi spune: La sfârşitul vremurilor în vremea din urmă vor fi batjocoritori care vor umbla după poftele lor necuviincioase. Aceştia sunt cei ce se păstoresc fără teamă pe ei înşişi, nori fără de apă purtaţi de vânturi, stele rătăcitoare, cărora bezna întunericului li se păstrează în veac (Iac., 1:12).

Acestea şi mai multe ne sfătuieşte Iacov cel bun. Vino de acum, Pavele, vasul alegerii, zi-ne şi tu însuţi după harul cel dat ţie de la Dumnezeu, zi-ne despre veacul cel rău de faţă; arată pe lupii cei ascunşi, triumfă şi dă pe faţă pe furii turmei sfinte a lui Dumnezeu. Pavel zice: Ştiu că vor intra după plecarea mea între voi lupi grei, care nu vor cruţa turma (F.Ap. 20:29).

După cum zice Pavel în altă parte: Luaţi seama la câini, luaţi seama la lucrătorii cei răi, luaţi seama Ia tăierea-împrejur. Vedeţi să nu fie cineva care să vă fure cu filozofia şi cu deşartă amăgire. Luaţi seama cu atenţie cum umblaţi, că zilele rele sunt. Cine va avea răspuns de nepăsarea sa, auzind acest fel de vestiri? Şi iarăşi din altă parte: Nu primiţi pe omul eretic după prima si a doua sfătuire; şi iarăşi: Nu vă purtaţi după învăţături felurite şi străine (Evr.,13:9); şi iarăşi: Oamenii eretici vor propăşi spre tot mai rău, rătăcind şi fiind rătăciţi; şi în altă parte: La cei spurcaţi şi necredincioşi nu e nimic curat (Tit 1:15).Vezi că pretutindeni cuvântătorii de Dumnezeu glăsuiesc împreună cu învăţătorul despre ereticii cei fără de Dumnezeu, numindu-i câini şi lupi?

Zis-a proorocul David: Nu este în gura lor adevăr. Şi iarăşi spune: Doamne, nu pe cei ce Te urăsc pe Tine i-um urât şi asupra vrăjmaşilor Tăi m-am topit? Cu ură desăvârşită i-um urât pe ei şi mi s-au făcut vrăjmasi(Ps. 138:20). Şi Solomon spune: Cei necredincioşi făţărnicesc buna-credinţă. Şi iarăşi spune: Fiule, să nu te amăgească bărbaţii necredincioşi, nici să mergi pe cale cu ei (Prov. 1:10). Iar Isaia proorocul, dar mai degrabă Domnul spune prin prooroc: Fii am născut şi i-am înălţat, dar ei M-au lepădat (Is. 1:2); şi iarăşi: Nu este bucurie pentru cei necredincioşi, spune Domnul (Is,. 48:22).

Căci cel ce nu ia aminte la cele tâlcuite nici prin cele multe nu va fi convins, însă încă puţin să mai zăbovim la graiurile proorocului David şi să vedem cum dă pe faţă şi triumfă asupra vicleşugului ascuns de ei şi spune: Nu este în gura lor adevăr, inima lor este deşartă (Ps. 5:9) şi cele următoare. Vezi înţelegerea proorocului, cum denunţă şi descoperă, biruind pe cei rău-slăvitori ca să nu ne amăgim noi ! Ascultaţi, drept-slăvitorilor si nu daţi loc diavolului, nu daţi uşă lupilor!

Vor fi între voi învățători mincinoși, care vor strecura eresuri pierzătoare și, tăgăduind chiar pe Stăpânul Care i-a răscumpărat, își vor aduce lor grabnică pieire; și mulți se vor lua după învățăturile lor rătăcite și, din pricina lor, calea adevărului va fi hulită; și din poftă de avere și cu cuvinte amăgitoare, ei vă vor momi pe voi. (II Petru 2, 1-3).

Deci, nu avem nevoie de inovaţiile reformei, nici de sectantii trădători , rătăciţi , eretici şi înşelaţi de diavol prin care el îşi face jocul , căutând să distrugă Biserica Ortodoxa a lui Hristos, dar nu vor avea niciodată sorţi de izbândă si nici portile iadului nu o vor putea birui (Matei 16:18)

Nu vă înjugaţi la jug străin cu cei necredincioşi, căci ce însoţire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtăşire are lumina cu întunericul?
Şi ce învoire este între Hristos şi Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?(2Corinteni 6:14-15).

Fraţi creştini-ortodocşi , FERIŢI-VĂ de aceste secte si adepţii lor !

Iar voi sectanţilor TREZIŢI-VĂ si nu mai staţi în amăgirea sectară în care sunteţi prinşi acum, până nu este prea târziu !

Sectanţilor nu vă convine tot ce scrie aici, nu suportaţi când cineva vă spune adevărul în faţă ? asta este problema voastră şi vă priveşte pe voi. V-am dat numai trimiteri din Bibile aşa cum vă plac vouă. Să mai spuneţi acum că nimic nu este biblic cum spuneţi voi mereu, încercând să manipulaţi lumea cu Biblia în mănă rupând versetele din context , luând unul din ”deal si altul din vale” numai să vă iasă vouă aşa cum doriţi, răstălmăcind Scriptura spre a voastră pierzare, făcând prozelitism sectar cu Biblia în mână.

Sub masca ” evanghelizării ”, mai multe culte neoprotestante încearcă racolarea de noi adepţi.În România Biserica Ortodoxă a cunoscut creştinismul evanghelic prin predica apostolică. Orice tip de campanie de ”evanghelizare” de tip sectar este superfluă, ba chiar jignitoare la adresa unui popor de 2000 de ani creştin. În Biserică, vestirea Evangheliei se face prin misiune, predici, predarea religiei în şcoli, cateheze etc. Respingem , aşadar ” evanghelizatorii ” de profesie.

Deci acum s-a demonstrat biblic unde vă situaţi voi cei care în permanenţă atacaţi, jigniţi , huliţi , defăimaţi, blasfemiaţi şi batjocoriţi cu atâta ură şi răutate , cu mare neruşinare si fără frică de Dumnezeu, Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească Biserica Ortodoxă a Lui Hristos cu tot ce-i aparţine. SĂ VĂ FI RUŞINE SECTANŢILOR !!!

In faţa Bunului Dumnezeu să nu ziceti că nu aţi ştiut şi să nu spuneti că nu vi s-a spus sau nu vi s-a arătat adevărul. Noi ortodocşii ne-am făcut datoria si v-am atras atenţia.Restul depinde de voi cât de inteligenţi sunteţi ca să puteţi pricepe.Bunul Dumnezeu să vă lumineze si pe voi la minte şi la cunoştinţa adevărului să veniţi, Amin.

Doamne ajută !

Ortodoxia Dreapta Credință

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s