Afaceri pe spinarea locatarilor de bloc : Repartitoarele de caldură sunt o mare ţeapă

S.C. V.L.D. GRUP S.R.L.

Aşa cum spuneam, spre deosebire de alţi vecini, mi-am păstrat şi anul acesta sistemul de facturare a căldurii pe bază de repartitoare. Unii vecini s-au gândit că este mai avantajos să treacă la vechiul sistem pauşal, dar eu am considerat că pot face economie ţinând caloriferele închise atunci când afară e mai cald.

Aşa am făcut şi în luna noiembrie, când a fost vreme ceva mai blândă şi am ţinut toată luna caloriferele închise. Cu toate astea repartitoarele au înregistrat 3,4 unităţi calorice, care transformate în lei, înseamnă 1,56 RON.

Surpriza cea mare a venit atunci când am primit de la administrator nota de consum individual la căldură. Acolo era trecut, la rubrica „coloane comune”, adică ţevile comune care trec prin apartament, suma de 24,45 RON. Adică, pe lângă căldura citită de repartitoare, pentru care plătesc 1 leu şi ceva, RADET mă mai taxează din oficiu cu 24 de lei şi ceva. Asta înseamnă că, în cazul în care m-aş debranşa complet de la sistemul centralizat de încălzire, tot ar mai trebui să plătesc aproximativ 125 de lei pe întreg sezonul de iarnă, doar pentru frigul din casă!

Sursa articol : http://dantanasescu.ro/2013/01/03/repartitoarele-de-caldura-sunt-o-mare-teapa.html

Spiritul de turmă şi vecinii de bloc

Constat cu regret că cele mai multe neplăceri în viaţă nu le-am avut din cauza greşelilor şi prostiei mele, ci din cauza greşelilor şi prostiei celor din jur.

În urmă cu 2 – 3 ani, nu mai ştiu exact, era la mine în bloc mare campanie de instalare de repartitoare de căldură. Nu era pentru prima oară când se făceau asupra mea presiuni să fac ceva, doar pentru că “aşa face toată lumea din bloc”. Am mai povestit cum stă treaba şi cu apometrele, cu interfonul de scară, abonamentele la RCS/RDS, sau repararea terasei.

De data asta şeful de scară chiar a venit la uşă să ne întrebe dacă nu punem şi noi repartitoare de căldură la calorifere. Un vecin care ieşise şi el pe palier, încerca să mă convingă cât de avantajoase sunt aceste „cititoare de căldură” şi ce mari economii voi face la factura de întreţinere.

Le-am explicat că toată această tevatură cu instalarea de repartitoare este încă o ţeapă, pe care vor să o dea nişte firme de băieţi şmecheri, cu spate politic, ce vor să facă avere speculnd momentul. De asemenea mi-am exprimat părerea că s-ar putea să plătim chiar mai mult ca înainte prin instalarea acestor dispozitive.

Am încercat să rezist o perioadă şi să văd dacă într-adevăr vecinii mei vor plăti mai puţin decât mine factura la încălzire. Dar pentru că ai mei făceau presiuni tot mai mari să băgăm şi noi repartitoare, disperaţi că „toţi şi-au băgat şi numai noi am rămas fără”, a trebuit să-mi bag şi eu… repartitoare. Toată treaba, inclusiv instalarea a costat 500 şi ceva de lei.

Timp de un an sau doi, venea lunar cineva, de la firma cu care asociaţia de proprietari avea contract, să citează consumul cu un fel de PDA, cu un soft special, pe care îl comecta la dispozitivele montate pe calorifer. Însă după ce a fost schimbat administratorul, acesta a reziliat contractul cu firma respectivă, pe motiv că încasa prea mult pentru serviciul de citire şi s-a oferit chiar el să facă citirea, „ochiometric”, bineînţeles în schimbul unei modeste sume de bani.

Acum am primit de la administrator o circulară prin care trebuie să fac alegerea între a continua pe sistemul cu repartitoare şi a reveni la cel pauşal, adică cel la comun, de dinaintea instalării acestora. Asta deoarece mulţi dintre vecinii mei au renunţat deja la repartitoare şi au trecut la sistemul vechi, pauşal, deoarece, n-am înţeles bine, fie cred că vor plăti mai puţin, fie cred că vor avea astfel mai multă căldură în apartamente.

Acum, ce e asta dacă nu idioţenie? Mai întâi îşi montează toţi, ca oile, repartitoare, când eu le spuneam că e ţeapă şi acum trec din nou la comun, convinşi că aşa e mai avantajos! Mie cine îmi dă acum înapoi banii cheltuiţi aiurea pentru montarea cititoarelor de căldură???

După cum putem observa spiritul de turmă şi lipsa de gândire logică predomină în societatea românească şi asta este cauza multor neajunsuri în ţara noastră. Ceea ce este şi mai trist, e faptul că nu poţi scăpa de efectul de turmă, chiar dacă eşti în stare să gândeşti singur şi să iei decizii în cunoştinţă de cauză. Turma întotdeauna te ia cu valul şi te împinge şi pe tine în prăpastia abisală a prostiei…
Sursa articol : http://dantanasescu.ro/2011/10/20/spiritul-de-turma-si-vecinii-de-bloc.html

Dezastrul realitatii din Romania, pot spune ca am fost uimit sa vad ca in aceste conditii, in holurile blocurilor sint afisate restante enorme la cheltuielile de intretinere. Am mers in blocuri in care locuiesc oameni cu  pretentii si in altele,unde locuiesc romani cu venituri medii si mici. Peste tot, erau afisate restante uriase la plata intretinerii.

Ce ne arata acest lucru? A venit timpul ca romanii sa isi puna intrebari si sa renunte la mizeriile de stiri si programe TV. 

Se pot dezmeticii ei din visul frumos al cheltuielilor personale si de familie, care aratau o Romanie linistita si fara griji?

Realitatea este ca A VENIT SARACIA si multi inca nu se pot trezi din acest vis frumos al unor cheltuieli minime care le greva veniturile pina acum. Pe acest fond, romanii nu mai pot cheltuii, iar economia tarii este in cadere libera. Ei incep sa vada acum efectele ignorantei si automultumirii, ale voturilor date cu usurinta unor asa zisi politicieni.

Romanii sint intr-o situatie economica limita si fara iesire,daca vor accepta actualul system capitalist. Am urmarit activitatea din marile mall-uri din Bucuresti si am vazut ca incepe sa arate ca in vest si anume, o multime de cetateni tineri si mai in virsta care se plimba prin aceste adunaturi de magazine, fara nici o sacosa in mina, uitindu se la rafturi si multumindu-se cu un exercitiu fizic in final, fara sa cumpere nimic.

Poate ca acest lucru nu ar fi raul cel mai rau,dar odata ce nu mai pot plati intretinerea la bloc, deci cheltuielile curente, nu mai pot repara usa de la intrarea in bloc si nu mai pot planta iarba in spatiile verzi din fata blocurilor, nu mai pot repara fatada acestor blocuri si stau intr-o caldura insuportabila fara  a si permite un sistem de aer conditionat in conditiile in care un numar mare de virstnici romani sufera de afectiuni cardiace si  alta natura, sint lucruri care arata ca s-a ajuns la fundul sacului si va incepe faza unei treziri bruste intr un lac in care apa ajunge la baza buzelor unor romani ce nu stiu sa inoate.

Mai pot merge ei mai departe? Se pare ca nu, iar orice acceptare a mecanismelor politice si economice dictate de la Cotroceni sau Victoria, sint de natura sa ii duca la un inec inevitabil.

Va veni o perioada in care cei mai multi dintre romani vor renunta la apartamente si vor inchiria spatii de locuit, ca ultim resort in fata furiei capitaliste. Va veni timpul in care cei ce fura cu nerusinare si fac circ pe micile ecrane, vor cumpara sute de blocuri si vor transforma tara intr-o gloata de chiriasi ascultatori, in prima faza.

Problema este ca acesti chiriasi vor trebui sa plateasca, iar fondul de bani si economia pe ansamblu nu va putea sa acopere aceste cheltuieli indiferent de volumul de munca al romanilor. 

In Romania, romanii vor pierde proprietatile pe nimic si se vor trezi in pozitia de chiriasi atit ei cit si copii lor, care evident, vor avea un respect mult mai mic fata de parinti si de aici o intreaga tragedie sociala, pentru romanii care au avut o proprietate, au pierdut-o si se vad si fara o unitate in cadrul familiei, unitate pe care ei o vedeau ca un colac de salvare la o virsta inaintata. 

Din pacate, multi dintre romani s au nascut tristi si vor murii tristi, fara sa realizeze de ce, in bataia de joc a unui sistem pe care nu il inteleg.

Cel mai sigur, este faptul ca acesti tradatori de tara si creatori sistemului capitalist de stat, care conduc Romania, vor incerca sa deturneze atentia romanilor si sa creeze o stare de normalitate din saracie.

Vom putea noi, romanii, sa acceptam acest joc mizerabil? Daca o vom face,vom murii tristi, departe de copiii nostri si intr un sistem care am crezut in mod naiv ca ne aduce prosperitate si in care putem traii mai bine. 

Realitatea este ceea ce traim si vedem, iar minciuna este ceea ce ni se promite sau refuzam sa vedem cu ochii nostri.

Adrian Cosereanu

Urmează ca samsarii globalişti să ne ia şi casele?

‘Au mai rămas de îndeplinit 3 obiective (ale stapanilor lumii si slugilor care sunt pe post de guvernatori ai Romaniei , n.m.): desproprietărirea posesorilor de apartamente, privatizarea sistemul ui de sănătate şi desfiinţarea pensiilor de stat. Restul sunt în curs de realizare.”

Mai multe in link

http://dantanasescu.ro/2014/12/30/urmeaza-ca-samsarii-globalisti-sa-ne-ia-si-casele.html

Lasă un răspuns

