Unul dintre pilonii economiei capitaste, il reprezinta, companiile de asigurari, alaturi de sistemul bancar si companiile petroliere

Marile corporaţii americane, principala sursă a răului şi a corupţiei în întreaga lume

Acesti piloni ai economiei capitaliste sint de natura sa creeze prin fuga dupa profit usor, un dezchilibru care nu numai ca nu are nici o legatura cu economia de piata libera sau reglarea mecanismelor prin intermediul cererii si ofertei, dar ele creaza structuri economice care nu au nici o legatura cu interesul national, creaza grupuri de infractori in combinatie cu guvernele capitaliste….
Este evident ca aceste companii de asigurari doresc sa isi eficientizeze activitatea prin modalitati de control ale riscului si selectarea clientilor care sa nu le creeze „probleme” in sensul profitului prezumat.
In acest moment, aceste companii de asigurari care asigura  soferii, instaleaza diverse dispozitive pe masinile celor care doresc sa se asigure, prin intermediul carora monitorizeaza activitatea la volan a soferilor in concordanta cu un sistem GPS, pentru a vedea comportamentul pe sosea, dupa care ofera rate de asigurari mai bune sau mai rele, functie de acest comportament, lunar inregistrat si analizat de sediul lor de studiu in acest sens.

Aceia care pun frine bruste, cei care vireaza la curbe cu o viteza neadecvata, care conduc noaptea un procent mai mare de timp, au in general o rata a asigurarilor pentru autovehicul, cu cel putin 30% mai mare decit cei care se comporta “normal” la volan. Pentru cei care conduc relativ limitat in timp, in special pensionarii, anumite companii de asigurari cum ar fi Metromile din San Francisco, ofera o rata a asigurarile pe mila sau kilometru.

La compania de asigurari Discovery, care are peste 3 milioane de clienti si care este din Africa de Sud, acesti clienti pot beneficia de un discount, in situatia in care arata ca au grija de ei insusi, una din modalitati fiind de a purta un aparat electronic care sa autentifice ca merg la o sala de sport sau fac miscare, datele medicale fiind centralizate prin trimiterea permanente de mesaje la companie.
Oscar, o alta mare companie de asigurari din New York, „doteaza” fiecare asigurat cu un aparat care inregistreaza efortul fizic facut suplimentar raportat la locul se munca, la o sala de sport sau la plimbari in aer liber, caracteristicile medicale fiind luate in seama la reinoirea ratei de asigurari si reflectindu-se in pret. In situatia in care clientul acestei asigurari face un efort fizic echivalent urcarii a 10.000 de trepte pe zi, dar prin mers pe jos, clientul va primi pentru fiecare zi de acest fel, cite un dolar discount.
In general companiile de asigurari iau in calcul un anumit grad de risc, legat de virsta, sex, statut social si activitate profesionala, dar mai au in vedere si faptul ca tinerii barbati conducatori auto, sint mai putin atenti si mai inclinati catre risc la volan, iar in acest caz ei pot crea alte criterii.
Aparatura de monitorizare impusa de companiile de asigurari, furnizeza o serie intreaga da alte date, pe care clientul nu si le poate imagina, aceaste aparate aducind compania de asigurari in situatia de a detine o serie de date personale despre clinent si invadind spatiul lui privat.
Aviva, un asigurator englez, care actioneaza la scara mare in America, are in vedere analiza clientilor la nivelul comportamentului lor online, modul cum fac cumparaturile si cit cheltuie pe o anumita structura de marfuri de consum, identificind in acest fel, un potential risc legat de sanatate. Dar, este adevarat ca impune si teste medicale cum ar fi cel de urina si singe.
Michal Kosinski, a gasit de curind ca , computerele care furnizeza  servicii clientilor pentru activitatea lor pe facebook, sint si ele un parametru luat in calcul de asiguratori. De exemplu, numarul de „like-uri” si comentariile la care sint date, este un indicator comportamental luat in seama de companiile de asigurari, multe din aceste comentarii indicind, surprinzator, daca clientul este fumator sau ia droguri. Unele companii de asigurari, considera , ca exemplu, pe cei ce indragesc masinile Honda, ca fiind cel mai putin pasibili de a fi fumatori, altele apeleaza la monitoare pentru glucoza instalate pe lentilele de contact pentru a sesiza cit de sanatos se alimenteaza respectivul client.
Companiile de asigurari au o cifra de afaceri la nivel mondial, de peste 30.000 de miliarde de dolari, plus ca au in „grija” un fond de pensii la nivel mondial de peste 36.000 de miliarde de dolari. Aceste companii de asigurari care invadeaza viata oricarui individ si creaza din noi numere de afeceri, au avut anul trecut un profit de peste 336 miliarde de dolari, asta in conditiile in care vedeti ce activitati au si cit de mult cheltuie pentru a-si reduce riscul asumat in asigurarea clientilor, deci va puteti gindii ce venituri au la nivel mondial.

Aceste companii de asigurari au cele mai inalte si luxoase cladiri din marile metropole in centrul lor, au terenuri de golf, sponsorizeaza toate alegerile politice, toate manifestarile sportive de prima mina si asa mai departe, nemaivorbind ca mergind in uriasele parcari ale acestor companii, vedem numai masini luxoase si extrem de scumpe, multe dintre ele fiind achizitionate pe „business”.
Aceste date si montioarele utilizate pentru culegerea lor, permit asiguratorilor sa evalueze clientii, dar creaza si posibilitatea de a le modifica comportamentele.
Dupa cum ne spune intr-un interviu  interesant, Kimberly Harris Ferrante, un analist al unei mari companii de asigurari, aceste date duc la solicitarea de vizite ale companiilor de asigurari la clienti lor acasa in efortul lor de a pastra clientii in conditiile in care acestia isi schimba comportamentul.
Keiser Permanente, un asigurator american pentru sanatate, apeleaza la asa ceva cu clienti companiei, care sint cu un grad de risc considerat ridicat pentru compania de asigurari.
Compania Progressive, prezinta lunar clientilor, care in opinia lor nu au condus automobilul intr-un mod sigur si lipsit de risc, dar au instalat pe masina monitorul, faptul ca au condus pe anumite portiuni foarte riscant sau au virat riscant in anumite curbe… Cererea pentru asigurari a potentialilor clienti a crescut cu peste 28%, numai anul trecut, 2014, acum compania avind incasari la asigurarile facute, de peste 2 miliarde de dolari, in conditiile monitorizarii comportamentului la volan al clientilor ei.
AllLife, care asigura persoane cu boli care sint tratabile sau tinute sub cotrol de medicamente si tratamente, ca diabet sau HIV, ofera la fiecare trei luni clinetilor lor, analize medicale in clinicile abilitate de ei. Daca se dovedeste ca acesti clienti nu au respectat indicatiile medicului si tratamentul, care vin automat in baza de date a companiei, rata de asigurare creste substantial.
O sa fiti surprinsi de faptul  ca din ce in ce mai multi oameni se declara fericiti sa fie controlati in ideea de a li se reduce rata de asigurari, deci vedeti la ce modalitati apeleaza sistemul capitalist pentru a tine sub control si a avea toate datele legate de clientii asigurati de aceste companii.
Un raport al Boston Consulting Group, arata ca rata stricaciunilor proprietatilor personale asigurate, a scazut cu peste 40-60%, prin adoptarea de tehnologie moderna de montorizare, dar uita sa ne spuna cu cit au scazut ratele de asigurare, care este un procent infim, in final aducind profituri din ce in ce mari acestor companii de asigurari. Aceste echipamente elctronice de supravegherea casei au adus un profit suplimentar companiilor de asigurari, prin scaderea numarului si amplitudinii problemelor cu proprietatile asigurate, de peste 109 miliarde de dolari….
Deci puteti observa criteriile luate in calcul si modul cum viata dumneavoastra privata, devine un indicator de afaceri al acestor companii care cu siguranta au legaturi si cu alte „institutii” ale statului capitalist.
Un studiu recent al companiei de consultanta Gartner, arata ca peste jumatate din clientii britanici ai companiilor de asigurari ar fi fericiti sa cumpere asigurari de la companiile Google si Amazon, pentru care este foarte simplu sa culeaga date confidentiale dupa computerele lor si sa le ofere rate de asigurari functie de acestea…..
Multe companii de asigurari au devenit extrem de ingrijorate de perspectiva aparitiei pe piata asigurarilor a marilor colosi Google si Amazon, chiar mai mult decit actualii lor competitori.
Google a inceput activitatea preliminara de a avea o divizie de asigurari, inca din anul 2011 si in acest sens a cumparat un site pe internet, numit BeatThatQuote.com , care permite asiguratilor cu alte companii sa compare ratele de asigurari, dupa care Google sa studieze atent afacerea. In aceasta luna, Aprilie 2015, Google a lansat un site comparativ pentru asigurarile auto din California si a platit licenta in acest fel pentru a prospecta si alte state americane si cu siguranta va veni in Europa cu aceste manevre de afaceri, pentru a detine “alaturi” de NSA(National Security Agency), cit mai multe date despre asigurati si evident a pastra controlul american asupra anumitor activitati.
Asiguratirul german Allianz, cheltuie peste 500 de milioane de dolari pe an, pentru a fi la zi cu  activitatile electronice de supraveghere a clientilor…. Cel mai mult se pare ca ii costa crearea  propriului Cloud de date, sustinut de cinci centre uriase pe intreg globul fara sa vinda date nici unei alte companii de asigurari.
State Farm, asigurator american,  una dintre cele mai mari companii de asigurari din lume, are un contract permanent cu ADT, companie care asigura securitatea proprietatilor private si permite suravegherea proprietatilor de la distanta, prin monitorizare video si audio, ceea ce este mai mult decit suficient in vederea evaluarii comportamentale a clientilor.
O alta companie de asigurari, FitBit, care studiaza datele obtinute de la monitoarele de activitate fizica ale asiguratilor, are acum contracte cu mai multe companii si individuali, pentru asigurarea angajatilor acestor companii sau in plan individual, dar mai ales asigurind angajatii companiilor in grupuri mari…
V-am oferit citeva informatii legate de modul cum sinteti supravegheati si modalitatile de monitorizare din ce mai agresive in viata dumneavoastra personala.

Capitalisti discuta de viata privata si confidentialitatea informatiilor, dar in chimb, vedeti ce se intimpla, in realitate. Asa cum discuta si de China, pe care o considera manipulatoare de moneda nationala in vedrea obtinerii unui profit din comertul ei exterior si interior, dar cel mai mare manipulator international de moneda sint Rezervele Federale ale SUA, care duc dolarul, prin fluctuatii, la valorile dorite si favorabile economiei americane, chestiune in care nu voi intra aici in amanunt, dar se leaga si cu companiile de asigurari….

Adrian Cosereanu 

Lasă un comentariu