Pepsi-Cola a recunoscut ca Aquafina, cea mai vanduta apa imbuteliata din Statele Unite ale Americii, provine dintr-o sursa de apa potabila publica.
Oficialii de la PepsiCo au hotarat sa schimbe eticheta, numind direct sursa apei pe care o comercializeaza. “Pe noile sticle de apa va sta scris ca Aquafina este o apa purificata care provine dintr-o sursa publica de apa”, a declarat purtatoarea de cuvant a corporatiei, Nicole Bradley. Compania a mai fost criticata si pentru logo-ul produsului care infatiseaza un contur montan, desi apa nu este capturata dintr-un izvor natural.
Si alte companii, precum Coca-Cola, detinatoarea marcii de apa imbuteliata Dasani si Nestle, in portofoliul careia se afla apa purificata Nestle Pure Life, sunt supuse acelorasi presiuni intrucat se aprovizioneaza tot din surse publice de apa. “Clientii nostri sunt constienti de sursa apei Dasani deoarece pe eticheta este scris clar ca apa este una purificata”, a declarat purtatoarea de cuvant a companiei Coca-Cola, Diana Garza Ciarlante.
Pe de alta parte, Nestle a decis sa schimbe etichetele apei pe care o produce, precizand daca aceasta provine dintr-o sursa municipala sau daca izvoraste din pamant. Pure Life este singura marca de apa din portofoliul grupului elvetian care foloseste apa din surse publice, fara ca oficialii sa dezvaluie cat la suta din totalul de apa este recoltat de la robinet.