Podurile din SUA – Un pericol

https://i0.wp.com/www.alternativaromaniei.com/images/stories/poduri%20americane%201.jpg  Daca ne imaginam ca in fiecare zi pe podul Tappan Zee Bridge, din New York City, trec peste 140.000 de autovehicule si faptul ca are 7 linii de circulatie, dar mai ales ca are structura fisurata si prezinta un grad ridicat de risc, ajungem la concluzia ca cineva este inconstient sau traim un sistem capitalist care pune banul si profitul inaintea oricarui nivel de respect fata de omul care plateste taxe.

Cei mai multi soferi nu pot sa isi imagineze ca podul de peste 57 de ani, a fost construit in asa fel incit, daca o singura structura de rezistenta colapseaza, intreg podul se prabuseste, soferii “aterizind” in Huston River de la o inaltime ce nu le da nici o sansa de supravietuire.

La fel este si Pulask Skyway dintre Newark si New Jersey, la fel este si Diego Coronado Bridge din California, dar putem mentiona din studiul specialistilor, poduri cu defecte structurale ca : Fremont Bridge in Portland Oregon, Lafayette Bridge din St. Paul si multe altele din intreaga tara.

Sintem la numai cinci ani de la colapsul podului din Minneapolis, autostrada I-35W, care a omorit 13 persoane si a ranit alte 145 grav, dar nimanui nu ii pasa de acel groaznic accident, in care putea fi implicat oricare dintre noi.

SUA, are peste 18.000 de poduri cu defecte structurale majore pe care se circula si americani nu realizeaza pericolul ce poate sa se abata asupra lor in orice zi. Este nevoie de bani, acesta  este argumentul invocat si raspunsul este ca nu sint bani. Dar, cind vor fi si de unde vor venii? Si omul care plateste pentru ce plateste?

Autoritatile nu au dat nici o avertizare si toata lumea tace pina la o eventuala catastrofa de proportii. Media de timp, peste care un pod poate prezenta fracturi semnificative in structura, este de 50 de ani in SUA.

Daca discutam de fondul din care ar trebui ca aceste reparatii sa fie facute, ar trebui sa amintim Highway Trust Fund, al carui resurse provin de la taxele pe benzina, care la rindul lor evident, au scazut datorita preturilor enorme practicate pentru benzina de companiile petroliere si a  cumpararii de catre americani a masinilor cu consum mai mic.Dar totusi, unde sint banii? Ce conteaza pentru capitalisti: omul, podul sau banul? Oricum omul este pe ultimul loc, el reprezentind pentru capitalisti doar un numar usor de inlocuit. http://lupuldacicblog.wordpress.com/2013/11/02/tineti-va-respiratia-cind-treceti-podurile-din-sua-cele-mai-multe-nu-mai-reprezinta-nici-un-grad-de-siguranta-saracia-la-ea-acasa/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s